تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

برنامه‌ریزی خاص کانون‌های مساجد برای ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان

  • کد خبر : 11422
  • 19 اردیبهشت 1403 - 8:44
برنامه‌ریزی خاص کانون‌های مساجد برای ایام اوقات فراغت نوجوانان و جوانان
مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: بدنه مردمی کانون های مساجد موجب شده در طی سالیان گذشته شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم و یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های مساجد نیز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان است.
به گزارش آذردید؛

مصطفی آمون، در جلسه کارگروه شهرستانی برنامه های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در شهرستان مشگین شهر، اظهار کرد: کانون های مساجد یک تشکیل مردمی هست که موجب اعتماد عمومی خانواده ها و والدین به فعالیت های فرهنگی هنری در مساجد شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: بدنه مردمی کانون های مساجد موجب شده در طی سالیان گذشته شاهد رونق فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد باشیم و یکی از اصلی ترین برنامه های کانون های مساجد نیز فعالیت های غنی سازی اوقات فراغت برای نوجوانان و جوانان است.

وی اظهار داشت: پراکندگی مساجد در همه محلات این ظرفیت را ایجاد کرده است تا بتوانیم برنامه های آموزشی با گستردگی بیشتری را برای نوجوانان و جوانان فراهم کنیم و باید مدیران کانون ها در این زمینه برنامه ریزی برای اوقات فراغت داشته باشند.

آمون خاطر نشان کرد: ایجاد جذابیت خاص برای نسل امروز یک ضرورت است و فعالیت های تابستانی نیز مبتنی بر استفاده از امکانات و تجهیزات نوین باید باشد تا شاهد شور آفرینی این برنامه ها برای نوجوانان و جوانان باشیم.

در ادامه این جلسه، محمد جعفری با بیان این مطلب که جذابیت فعالیت های فرهنگی و هنری کانون های مساجد زمینه جذب بیش از پیش نوجوانان و جوانان به مساجد را فراهم کرده است، اظهار داشت: ایجاد وحدت در بین ارکان مساجد موجب می شود تا مسجد محله به عنوان یک مسجد طراز در منطقه و شهرستان معرفی شود و زمینه جذب نوجوانان و جوانان را فراهم کند که مدیران کانون های مساجد در این زمینه می توانند نقش آفرین باشند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مشگین شهر افزود: هم اکنون بیش از ۸۰ کانون فرهنگی هنری در شهرستان مشگین شهر فعال هستند که بیش از ۶۰ درصد آنها در مناطق روستایی قرار دارد و نیازمند حمایت هستند.

جعفری بیان کرد: باید ظرفیت های جریان سازی فرهنگی در بین کانون های مساجد ایجاد شود تا از نقش آفرینی کانون ها در جریان های فرهنگی کاسته نشود.

وی عنوان کرد: کانون های مساجد استان اردبیل ظرفیت های خوبی برای اجرای جشنواره فرهنگی و هنری ایده های برتر کانون های مساجد را دارد و می تواند یک جریان سازی فرهنگی با ارائه ایده خلاقانه به مدیر مسئولان ایجاد کند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11422
  • 44 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.