تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه استان با حضور مقام عالی قضایی استان

  • کد خبر : 10956
  • 19 فروردین 1403 - 8:40
برگزاری جشن گلریزان ستاد دیه استان با حضور مقام عالی قضایی استان
بیست و سومین جشن گلریزان ماه مبارک رمضان مرکز استان با هدف آزاد کردن زندانیان دارای محکومیت های غیر عمد و مالی با عنوان " پویش مردمی ضیافت الهی " برگزار کرد.
به گزارش آذردید؛

، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو در ابتدای این همایش از مردم ولایی و حسینی استان اردبیل به جهت حضور باشکوه در راهپیمایی روز جهانی قدس قدردانی کرد.
وی سپس از جامعه خیرین استان، مسئولان ستاد دیه استان و نیز نهاد های مرتبط از جمله سپاه، بسیج و صدا و سیمای مرکز استان که با همکاری و هماهنگی با سایر مجموعه های دخیل با الهام از تفکر بسیجی در ترویج و توسعه فرهنگ کمک به همنوع تلاش می کنند قدردانی نمود.
مقام عالی قضایی استان در ادامه با اشاره به دعای روز بیست و چهارم ماه مبارک رمضان توفیق قرب الهی و اطاعت از فرامین الهی را یکی از مهمترین مضمون های دعای روز بیست چهارم ماه مبارک رمضان عنوان نموده است که شامل حال تعداد معدودی از انسان های رستگار می شود که در راه دستگیری از افراد نیازمند و مستحق گام بر می دارند .
وی در ادامه با اشاره به لزوم احساس مسئولیت همه اقشار مختلف مردمی به ویژه مسئولان در برابر افراد نیازمند و گرفتار گفت: همه ما به ویژه مسئولان باید پاسخگوی عملکرد خود در مقابل این معضلات و مشکلات باشیم و مسلماً فردای قیامت نیز در پیشگاه خداوند باریتعالی پاسخگو خواهیم بود. بنابراین ضروری است آنچه بر اساس وظایف و مسئولیت ها انجام می گیرد ، بایستی مطابق با قانون درست، صحیح و عادلانه صورت گیرد تا عواقب و تبعات سوء در جامعه نداشته و جامعه درگیر آسیب های متعدد اجتماعی نگردد.
رئیس کل دادگستری استان هم چنین با تمجید از بانوان خیر استان در آزادسازی زندانیان نیازمند قدردانی کرده افزود: خوشبختانه فرهنگ سازی خوبی از سنین پایین در استان شکل گرفته و شاهد کمک کودکان خردسال به آزاد سازی زندانیان نیازمند هستیم که این امر قابل تحسین و تقدیر می باشد.
وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به مقوله پیگشیری از وقوع جرم خاطر نشان کرد و گفت:همه تلاش ها در ابتدا باید بر این باشد تا این گونه گرفتاری های به وجود نیاید چرا که زندانیان جرائم مالی و غیر عمد، عمدتاً بزه کار نبوده و تنها به دلیل اتفاق کاری یا مسائل ناشی از امر اقتصادی در زندان ها گرفتار شده اند که طبیعتاً می توان با اتخاذ راهکار های علمی و کاربردی از بروز بسیاری از معضلات جلوگیری نمود.
خدادادی نائب رئیس ستاد دیه استان نیز در این همایش با قدردانی از جامعه خیرین استان گزارشی از آمار و عملکرد ستاد دیه استان ارایه نموده و خاطر نشان کرد: ستاد دیه استان با ابتکار انسان های خیر و نیک اندیش با انگیزه الهی و خدمت به زندانیان جرائم غیر عمد و مالی از سال ۱۳۸۱ فعالیتش را آغاز نموده است .
وی افزود: با توجه به اقدامات ستاد دیه استان و نوع آوری هایی که انجام گرفت از جمله همایش بانوان خیر و هر مسجد آزادی یک زندانی فرهنگ سازی خوبی در استان انجام شده بطوریکه در این فرهنگ سازی موجب شده تا هزینه بسیاری از مجالس ترحیم به ستاد دیه استان اهداء شده و این امر به یک فرهنگ عمومی در استان تبدیل شده است.
خدادادی گفت: از ابتدای فعالیت این ستاد ۷ هزار نفر با مبلغ محکومیت بیش از ۱۳۰۰ میلیارد تومان از زندان های استان آزاد شده اند.
وی اظهار داشت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۸۷ مراسم جشن گریزان در سراسر استان برگزار گردید که در مجموع ۳۴۷ نفر محکوم مالی جرائم غیر عمد با مبلغ محکومیت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق گذشت خود شکات، کمک های قضایی از طریق اعسار و تقسیط و تسهیلات بانکی و کمک خود ستاد دیه استان از زندان های استان آزاد شدند.
نائیب رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان خاطر نشان کرد علیرغم همه تلاش های صورت گرفته هم اکنون ۲۰۰ نفر محکوم مالی غیر عمد در زندان های استان بسر می برند که چشم انتظار یاری و مساعدت جامعه خیرین استان می باشند.
در پایان این همایش از جمعی از خیرین استان قدردانی بعمل آمد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10956
  • 41 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.