تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تاکید مقام عالی قضایی اردبیل به امداد رسانی به موقع فوریت های پزشکی

  • کد خبر : 10792
  • 22 اسفند 1402 - 8:24
تاکید مقام عالی قضایی اردبیل به امداد رسانی به موقع فوریت های پزشکی
جلسه فوق العاده‌ شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با حضور مسئولان قضایی ، مدیران و مسئولان متولی به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان و فرا رسیدن ایام تعطیلات عید نوروز در دادگستری استان برگزار گردید.
به گزارش آذردید؛

حجت الاسلام و المسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در ابتدای این جلسه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و پیشاپیش فرا رسیدن عید نوروز را تبریک گفت.
وی سپس با بیان اهمیت مقوله پیشگیری از وقوع جرم گفت: عموماً اقدامات پیشگیرانه در تمامی حوزه ها بسیار کم هزینه و اثر بخش تر از درمان است که الحمدالله با وجود هماهنگی های لازم مابین مجموعه های قضایی و اجرایی خدمت رسانی مطلوب به مردم استان صورت گرفته و رضایتمندی عمومی محقق شده است ، که با وجود این ضرورت دارد تا همه مسئولان و مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری و راهداری نسبت به انجام وظایف قانونی خود در رفع سد معبر و روان سازی ترافیک شهری اهتمام ویژه ای داشته باشند و دستگاه قضایی نیز ضمن حمایت از اقدامات قانونی با هر گونه سهل انگاری و کوتاهی در انجام وظایف ذاتی و خدمت رسانی به مردم مطابق با قانون بر خورد می نماید.

مقام عالی قضایی استان همچنین با اشاره فرا رسبدن عید نوروز تاکید کرد : ضروری است که دستگاه های متولی با ایجاد مکانیزم های لازم ساخت و ساز های غیر مجاز به ویژه در حاشیه شهر ها را رصد نموده و گزارش تخلف فرصت طلبانی که با سوء استفاده از فرصت تعطیلات نورزی اقدام به ساخت ساز می کنند ، جهت برخورد قانونی به مرجع قضایی ارایه نمایند.
وی همچنین بر لزوم امداد رسانی های سریع و به موقع پزشکی در ایام تعطیلات نوروزی تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی به هرگونه تخلف در این خصوص با حساسیت لازم رسیدگی کرده و با هر گونه سهل انگاری در این خصوص بدون اغماض برخورد خواهد کرد.
کمک به ارتقای فرهنگ عمومی از طریق ارایه آموزش های لازم از طریق رسانه ملی، نشریات و…، در امر کاهش تصادفات، رفع سد معبر از دیگر تاکیدات رییس کل دادگستری استان بود.

آفاقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در این جلسه با اشاره به لزوم اجرای دقیق قوانین و مقررات تصریح کرد: همه دستگاه ها و نهاد های اجرایی از جمله شهرداری باید تمهیدات خاص و ویژه ای برای روزهای پایانی سال مد نظر داشته باشد .

ارایه گزارش توسط ادارات ، ارگانها و سازمان های حاضر در جلسه از دیگر برنامه های این جلسه بود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10792
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.