تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

جامعه علمی و دانشگاهی، مسیر فرهنگ گفت و گو را در جامعه ارتقاء دهند

  • کد خبر : 9851
  • 16 دی 1402 - 11:55
جامعه علمی و دانشگاهی، مسیر فرهنگ گفت و گو را در جامعه ارتقاء دهند
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: فرهنگ گفت و گو و مناظره باید به همت جامعه علمی و با همراهی دانشجویان در جامعه تقویت شود .
به گزارش آذردید؛

حسام رسولی، در مراسم اختتامیه مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان، که در محل سالن جلسات شهید قاسم سلیمانی واحد اردبیل با حضور معاونین دانشگاههای اردبیل، اساتید و داوران و تیم های برگزیده و تیم اخلاق این مسابقه برگزار شد؛ گفت: ارتقاء بینش دانشجویان، تمرین تحمل نظر مخالف و شهامت بیان اندیشه از جمله توانایی های است که در مسابقات مناظره برای شرکت کنندگان ایجاد و تقویت می شود و افزایش پیدا می کند.
وی ادامه داد: در مناظرات دانشجویان چالش‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی جامعه توسط دانشجویان به عنوان اقشار فرهیخته جامعه مورد بررسی و تحلیل قرار می‌گیرد و مساله شناسی و روش های حل مساله برای مسئولین و اقشار مختلف جامعه تبیین می شود .
رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل، به روند برگزاری و داوری مسابقه اشاره کرد و افزود: شنیدن همواره سخت‌تر از سخنوری است چرا که شنیدن با تفکر و اندیشه همراه است.
رسولی از اساتید به عنوان پرورش دهنده دانشجویان یاد کرد و گفت: مرکز علمی مدیون تربیت فکری و اخلاقی اساتید هستند چرا که اساتید الگوی دانشجویان هستند .
وی با اعلام اینکه جهاددانشگاهی فرهنگ مناظره را با کمک اساتید و دانشجویان توانسته اند در جامعه ترویج دهد بیان کرد: امیدواریم در سال‌های آتی این مسابقات با کیفیت بهتر و با مشارکت و رقابت بیشتر دانشجویان همراه باشد .
در ادامه این مراسم، فنی اصل، معاونت اجتماعی و فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی، از همکاری فرهنگی و علمی جهاددانشگاهی با دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان یک نهاد علمی و انقلابی تقدیر کرد و با تبریک ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) گفت: ۶۴ درصد دانشجویان و ۴۰ درصد اعضای هیئت علمی دانشگاه محقق اردبیلی را بانوان تشکیل میدهند که این اتفاق به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است .
وی به فعالیت‌های علمی و فرهنگی جهاددانشگاهی اشاره کرد و ادامه داد: جهاددانشگاهی معمولا دنیال برنامه‌های تکراری نیست و بلکه به کارهایی وارد می شود در جامعه خلاء احساس می شود و این مهمترین ویژه‌گی جهاددانشگاهی است .
معاون اجتماعی فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی، به ضرورت برگزاری مناظرات دانشجویی در موضوعات مختلف در جامعه تاکید کرد و گفت: دانشگاه محقق اردبیلی آماده همکاری با سایر دانشگاهها در برگزاری مناظرات دانشجویی با موضوعات سیاسی، اجتماعی، علمی و … است .
در ادامه این برنامه داوران مسابقه مناظره دانشجویی نیز به ارائه نظرات و پیشنهادت خود پرداختند و در پایان از دو تیم برگزیده و یک تیم اخلاق و داوران مسابقه با اهدا لوح تقدیر و هدیه نقدی تقدیر به عمل آمد .
گفتنی است در مرحله استانی دوازدهمین دوره مسابقه مناظره دانشجویی در استان اردبیل، ۲۴ تیم از دانشگاه‌های استان اردبیل شرکت داشتند که دو تیم به مرحله کشوری راه یافته است .
همچنین اعضای تیم‌های برگزیده و تیم اخلاق می‌توانند در دوره‌های آموزش کوتاه مدت جهاددانشگاهی استان اردبیل بصورت رایگان شرکت نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9851
  • 59 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.