تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

خنده‌های گران مردم در گرانی شب یلدا

  • کد خبر : 9170
  • 27 آذر 1402 - 13:46
خنده‌های گران مردم در گرانی شب یلدا
گرانی مناسبت‌های خاص از ایام سال متاسفانه در طول چندین سال گذشته خنده را از لبان مردم دزدیده و سبب نارضایتی شهروندان شده است.
به گزارش آذردید؛

چند سالی است شور و حال خرید شب چله اردبیلی‌ها به چشم نمی‌خورد؛ گرانی از طرفی گریبانگیر مردم شده که متأسفانه امسال به دلایل مختلف نتوانستند کسب و کار خوبی داشته باشند، در حالی که هر سال برگزاری دورهمی‌های شب یلدا فرصتی برای دید و بازدیدهای شبانه بود اما گرانی‌ها در بازار میوه و خرید کالاهای شب یلدا بر نگرانی‌های مردم افزوده و سبب ناراحتی مردم از این وضعیت شده است، چرا که با این گرانی‌ها دل هر سرپرست خانواری که شرمنده زن و بچه‌اش می‌شود به درد می‌آید و از این که نمی‌تواند در کنار خانواده خود شب یلدای به یاد ماندنی را سپری کند رنج‌آور است.

اما موضوعی که با این گرانی‌ها سؤال‌برانگیزتر است این است که همچنان شلوغی‌ها در سطح شهر و فروشگاه‌ها پابرجاست و بیشتر مردم با فرزندان خود به آن طرف و این طرف می‌روند و با ترددهای غیرضروری نوعی خود را سرگرم کرده و وقت می‌گذرانند و چه خرید کنند و چه خرید نکنند ترجیح می‌دهند در سطح شهر تردد داشته باشند.

شهروندان با اظهار نارضایتی از افزایش قیمت انواع میوه در روزهای پایانی پاییز در مناطق مختلف سطح شهر می‌گویند: مسئولان باید با گران‌فروشان برخورد کنند نکته جالب توجه این است؛ مردمی که قادر به خرید میوه نبوده‌اند خرید از خودروهای عرضه‌کننده میوه در قالب دست‌فروشان درحاشیه خیابان‌ها را انتخاب کرده‌اند.

یلدای امسال با این افزایش قیمت در انواع میوه و آجیل برای برخی از افراد به ماتم تبدیل شده است و برخی از افراد کم در آمد و کارگر در این میان چیزی جز شرمساری نداشته و خجالت‌زده خانواده‌های خود هستند و حتی عده‌ای عاریه‌ای خرید می کنند.

آری، افزایش قیمت‌ها قصه تکراری هر سال شب یلدا و مناسبت‌های مختلف است حتی گشایش نمایشگاه تنظیم بازار و این قبیل کارها هم نتوانست جلوی بالا رفتن قیمت‌ها را بگیرد و تیر مسئولان به خطا رفت و باز هم فشار بر روی مردم و جامعه افتاد و این خبر از شانه خالی کردن مسئولان از بار سنگین مسئولیتشان دارد.

مسعود ایرانی مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این باره معتقد است: اجرای طرح نظارتی ویژه بازار شب یلدا برای پایش بازار و کنترل وضعیت موجود با هدف حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان در دستور کار قرار گرفته و بازرسین اداره کل صمت از ۲۰ آذرماه در حوزه آجیل‌فروشان، خشکبار، شیرینی، قصابی‌ها، مرغ‌فروشان، میوه‌فروشان و سایر مراکز عرضه مایحتاج مردم نظارت ‌های لازم را دارند.

ایرانی در ادامه افزود: به منظور تسریع در رسیدگی به تخلف‌ احتمالی بازار شب یلدا و سایر تخلف‌های اقتصادی، شهروندان می توانند در سطح استان از طریق سامانه ارتباطی یکپارچه پاسخگویی ۱۲۴ و یا با مراجعه حضوری به اداره کل صمت در مرکز استان و شهرستانهای تابعه ادارات صمت، شکایت خود را اعلام کنند تا در اسرع وقت به موضوع رسیدگی شود.

بهر حال در شرایطی که شهروندان از شرایط موجود ناراضی هستند اما می‌توان گفت که باید چاره و راهکاری در این زمینه اندیشیده شود تا کمر مردم از این گرانی بیشتر خم نگردد، چرا که هر روزی که می‌گذرد تجملات و چشم و چشمی‌ها بیشتر شده و به وفور مشاهده می‌شود که شرایط اقتصادی خانواده‌ها با وضع موجود همخوانی ندارد.

 گزارش از فرشته رضازاده

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9170
  • 124 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.