تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

دانشجو موذن جامعه است

  • کد خبر : 11544
  • 25 اردیبهشت 1403 - 12:58
دانشجو موذن جامعه است
 دادستان مرکز استان اردبیل در نشست دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تعبیر شهید بهشتی از دانشجو به موذن جامعه، مطالبه ‌گری را مهمترین مشخصه دانشجوی تراز انقلاب اسلامی دانست.
به گزارش آذردید؛

⚖ به گزارش مرکز رسانه دادستانی؛ جلال آفاقی دادستان مرکز استان در نشست دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل و برنامه پرسش و پاسخ، با تشریح سند تحول و تعالی قوه‌قضاییه، حمایت از سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال، بازاجتماعی کردن زندانیان، مقابله با بسترهای فسادزا و فسادخیز، صیانت از حقوق عامه، پیگیری ترک فعل مدیران، حمایت از مالکیت و اجرای دقیق قانون حدنگار، مبارزه قاطع با جرایم سازمان یافته، بهره‌گیری از سامانه‌های مختلف و فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطاتی و همچنین جلب مشارکت مردمی در برنامه‌های پیشگیرانه از آسیب‌ها و جرایم را از جمله محورهای اقدامات تشکیلات قضایی استان در راستای سند تحول خواند.

آفاقی با تاکید بر ضرورت استفاده از صاحب‌نظران و محافل دانشگاهی برای تحلیل و بررسی علل وقوع جرایم، نقش دانشجویان را در توسعه و پیشرفت و اصلاح جامعه خطیر دانسته، افزود: شناخت مشکلات جامعه و تبیین و ارائه راهکارها، رسالت مهمی است که قشر دانشجو باید نسبت به آن همواره خود را مسئول بداند.

دادستان اردبیل با اشاره به تعبیری از شهید بهشتی(ره) در خصوص قشر دانشجو ادامه داد: دانشجو مانند موذنی است که درصورت به خواب رفتنش، نماز امت در جامعه قضا می‌شود.

وی با ذکر مشخصه‌های یک دانشجو افزود: دانشجوی در تراز انقلاب اسلامی باید مطالبه گر باشد.

آفاقی دادستان مرکز استان اردبیل، با تاکید بر ایجاد کلینینک‌های حقوقی در دانشگاه‌ها در جهت گسترش عدالت اجتماعی و دسترسی آسان به عدالت، تاثیر آن در کسب تجربه عملی دانشجویان رشته حقوق در کنار آموزش و تجربه علمی را موثر دانسته، از آمادگی دادستانی برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی جهت اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی خبر داد.

پروژه راه‌آهن و مسئله منطقه آزاد اردبیل، صیانت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع، برخورد با مدیران ناکارآمد، معضل قراردادهای غیرقانونی تعاونی‌های مسکن، مشکلات عشایر و کشاورزان، عزل و نصب‌های سفارشی در ادارات و پاسخگویی و انتقادپذیری مسئولان از جمله محورهای سوالات و مطالب دانشجویان در این نشست بود که پاسخ‌های لازم توسط دادستان ارائه شد.

گفتنی است؛ آفاقی دادستان مرکز استان در بدو ورود به ساختمان دانشگاه آزاد اسلامی جهت شرکت در این نشست، با حضور در مزار شهدای گمنام، به مقام شامخ شهیدان ادای احترام نمود.

برنامه پرسش و پاسخ دانشجویی و نشست با دادستان مرکز استان با حضور و استقبال کم‌نظیر دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل به همت کانون حقوق شهروندی آن دانشگاه برگزار شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11544
  • 30 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.