رهبر فرزانه انقلاب اسلامی طبق روال هر ساله شعاری را برای امسال انتخاب کردند و سال ۱۴۰۳ را به نام «جهش تولید با مشارکت مردمی» مزین کرده اند. با روشنگری ایشان باز هم برای مان مسجل شد که نیاز امروز کشورمان معالجه اقتصاد بیمار کشورمان با جهش تولید است و شفای این بیماری حاد به دست پزشکانی زبده از جنس مشارکت مردمی است. چشم امید انقلاب اسلامی همواره به مردم بوده است و مردم در هر برهه زمانی بازوان توانمند انقلاب اسلامی بوده اند و گره های سخت اقتصاد نیز به دستان مردم گشوده می شود و مقام معظم رهبری با درایتی هوشمندانه تمرکز دولت و ملت را روی نقطه حساسی جلب می کنند و می خواهند که همگان تلاش خود را روی بررسی و راهکاری پیرامون همان مسئله به کار گیرند و خلأهای این محور را کارشناسانه پر کنند. مردم که همیشه پای کار بوده و هستند و بر دولتمردان و مسئولان است که اعتماد عمومی را جلب کرده و ظرفیت مردمی را به کار گیرند و درصدد تحقق شعار سال همت گمارند. در این میان نباید از نقش رسانه ها ساده عبور کرد چرا که رسانه ها مکلف هستند طبق رسالت خود تمام تلاش خود را به کار گیرند و راه روشن توسعه را به مردم و دستگاه های اجرایی نشان دهند. رسانه ها علاوه بر رسالت اطلاع رسانی وظیفه تبیین و روشنگری نیز برای شان تعریف شده است و بر آنان است که نقش مهم و حیاتی مردم را بر خود آنها و دستگاه های اجرایی یادآوری کرده و راه پیوستن مردم به عرصه جهش تولید را با نصب تابلوی روشنگری نشان بدهند. برای مردمی که در بزنگاه انقلاب اسلامی هیچ جایگزینی برای آنها تعریف نشده و در اقتصاد مقاومتی و شناخت چالش های مسیر تولید و در روزهای سرنوشت ساز همین مردم همیشه قهرمانان اصلی انقلاب هستند و می توانند با حضور موثر خود تحریم ها و فشارهای اقتصادی علیه کشور را کم رنگ و بی اثر کرده و با مشارکت حداکثری خود جهش تولید را برجسته کرده و توسعه را در فضای جهاد تبیین رقم بزنند. در این میان الزامی است رسانه ها ظرفیت های استانی و کشوری را بر مردم و تولید کنندگان نشان دهند و نقاط ضعف و قوت را مشخص کرده و کارشناسان عرصه تولید و اقتصاد را به بطن جامعه آورده و راهکار کارشناسانه آنها را در خدمت تولیدکنندگان و اقتصاد گردانان قرار دهند و مردم همیشه در صحنه را هم پای کار آورده و بسیج عمومی را جهت تحقق شعار سال شکل بدهند. متاسفانه در استان اردبیل اغلب رسانه ها به یادداشت و خبری پیرامون شعار سال بسنده کرده اند و در واقع در تحقق شعار سال دچار لکنت زبان شده اند اما یک حرکت مثبت و موثری اخیرا از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل و خانه مطبوعات و بسیج رسانه شکل گرفته که اگر بتواند جایگاه مناسب خود را پیدا کند می تواند مانند یک گفتار درمانی موثر نطق رسانه ها را در جلب و جذب مشارکت مردمی و تولیدکنندگان باز کند. بازدید اصحاب رسانه از مجموعه های تولیدی و اقتصادی در استان با عنوان «راویان پیشرفت» که تاکنون بازدید از «شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان» که در شمال استان واقع شده و ظرفیت آن در دنیا کم نظیر است و استفاده درست از پتانسیل آن می تواند خودکفایی و صادرات استان را در بسیاری از محصولات زبانزد کند. بازدید دوم اردوی «راویان پیشرفت» هم از بزرگترین کارخانه نساجی استان با نام «تجارت دوخت برتر سبلان» بود و اگر رسانه ای ها در هر بازدید طبق رسالت خود عمل کرده و به دنبال نقد منصفانه و جریان سازی و ارائه راهکار باشند می توانند گام بلندی در راستای پیشرفت استان بردارند و چالش های مسیر تولید را شناسانده و با استفاده از دیدگاه کارشناسانه منطق اولویت ها را به مردم، تولیدکنندگان و دستگاه های اجرایی نشان داده و بر قامت جهش تولید با مشارکت مردمی جامه عمل بپوشانند.
رسانه ها، پیشرفت تولید استان را روایت می کنند
- کد خبر : 13903
- 17 تیر 1403 - 12:08
به گزارش آذردید؛
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=13903
- 5 بازدید