تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

مراسم اتیان سوگند کار آموزان کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل

  • کد خبر : 11703
  • 09 خرداد 1403 - 9:13
مراسم اتیان سوگند کار آموزان کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل
مراسم اتیان سوگند کار آموزان کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان اردبیل با حضور مقام عالی قضایی استان برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رییس کل دادگستری استان در ابتدای این مراسم با گرامیداشت یاد و نام شهدای خدمت حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان ایشان ادامه راه ایشان را موجب اعتلای نظام دانسته و پایبندی به اصول و آرمان‌های این شهدا را موجب یاس و ناامیدی دشمنان و تنومند شدن درخت انقلاب ذکر کرد.
وی سپس با تبیین تشریح اهمیت نظر کارشناسی در محاکم و مسئولیت ناشی از آن اظهار داشت: کارشناس رسمی بازوی توانمند قضات در صدور احکام است و به همان اندازه که قاضی در صدور آرای قضایی نقش ایفاء می کند به مثابه همان کارشناسان با ارایه نظریات متقن به ویژه در پرونده های تخصصی و پیچیده در صدور آرای قضایی درمحاکم نقش دارند. بنابراین اهمیت موضوع ایجاب می کند تا کارشناسان با بهره مندی از علم و دانش بروز ، توانمندی کافی در ارایه نظریات عادلانه و دقیق کارشناسی داشته باشند.

حجت الاسلام کثیرلو در ادامه با اشاره به آیات کلام الله مجید یاد آور شد: تعهد همراه با تخصص امری اجتناب ناپذیر است و باید مسئولان و آنانکه به خصوص در امورات مردم قضاوت داشته و یا نقشی در آن دارند، باید خدا را ناظر بر اعمال و رفتار خود دانسته و همیشه با پایبندی با اخلاق ، انصاف و ایمان به خدا در صدور آرا و تصمیمات خود دقت کافی داشته باشند.

وی وثاقت، امین بودن، رازداری و عدالت محوری را از مهمترین صفات و ویژگی های قضات و کارشناسان دانست و گفت: عدالت و احقاق حق مهمترین شاخصه دستگاه عدلیه است و نمود عینی آن در جامعه از مهمترین اهداف و رسالت های قوه قضاییه است که با اخلاص و دقت در کارها و با همت والا می توان به این رسالت مهم بیش از پیش دست یافت.
گفتنی است تعداد ۷ نفر از کارشناسان رسمی در حوزه های مختلف مراسم اتیان سوگند خود را انجام داده و رسماً فعالیت خود را آغاز نمودند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11703
  • 25 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.