تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

نشست کتاب خوان در کتابخانه مشارکتی مکتب الرضای اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 8206
  • 29 آبان 1402 - 12:06
نشست کتاب خوان در کتابخانه مشارکتی مکتب الرضای اردبیل برگزار شد
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل گفت: کتابخانه های عمومی مسیر تحول در حوزه فرهنگی را با اجرای انواع برنامه های کتابخوانی و فرهنگی و حمایت از کسب و کار های کوچک به پیش می برند.
به گزارش آذردید؛

با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و جمعی از اصحاب فرهنگی و کتابخوان اردبیل نشست معرفی کتاب در کتابخانه مشارکتی مکتب الرضا برگزار شد.
فرزند مرحوم شیخ احمد محسنی، موسس این کتابخانه با اشاره به سابقه تاسیس این کتابخانه گفت: کتابخانه کتابخانه مکتب‌الرضا در سال ۱۳۵۰ به شکل قرائت خانه توسط مرحوم شیخ احمد محسنی در مکانی به مساحت ۷۶ مترمربع و با حدود ۳۰۰ کتاب شروع به کار نمود و با برگزاری کلاس قرآن و تفسیر و معارف اسلامی با حضور اساتیدی چون محسن قرائتی، فخرالدین حجازی، سید ابوالفضل موسوی تبریزی و …به جمع آوری و جذب جوانان اقدام نمود و در جریانات انقلاب اسلامی نیز جز فعال‌ترین مساجد و یکی از پایگاه‌های اصلی ضد شاهنشاهی به شمار می آمد.
وی ادامه داد: در هشتم آبان سال ۱۳۵۴ این کتابخانه به صورت رسمی در طبقه فوقانی مسجد اعظم افتتاح شد و کتابدارانی چون شهید جاوید محسنی، شهید جعفر خراسانی، شهید عارف تقوی و ابوالفضل پیرزاده و … در کتابخانه این مسجد مشغول فعالیت بودند.

در بخش دیگر این نشست پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه کتابخانه مشارکتی مکتب‌الرضا یکی از بهترین‌ کتابخانه‌های مشارکتی در سطح استان است گفت: این کتابخانه توانسته اقدامات و برنامه‌های متعددی را در بخش‌های مختلف فرهنگی، کتابخانه‌ای و حمایت از کسب‌وکارهای خانگی به پیش ببرند.

وی با اشاره به استفاده حداکثری از خدمات و امکانات در کتابخانه‌ها افزود: علاوه بر اینکه کتابخانه‌ها در ارائه منابع علمی و آموزشی موفق عمل کرده‌اند در راستای استفاده بهینه از فضای کتابخانه‌ها و حمایت از کسب و کارهای خانگی و فعالان این عرصه نمایشگاه‌های صنایع دستی در کتابخانه‌ها برگزار می‌شود که با استقبال خوبی نیز همراه بوده‌ است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان افزود: کتابخانه‌ها علاوه بر اینکه منابع آموزشی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد با اختصاص فضای آموزشی برای آموزش افراد نیازمند تلاش می‌کند مسیر آموزش و یادگیری افراد را هموار کند.
رضاقلیزاده با اشاره به اینکه اداره کل کتابخانه‌های عمومی نمیتواند بودجه‌ای را به کتابخانه‌های مشارکتی اختصاص دهد از خیرین حاضر در این نشست خواست تا نسبت به تعمیر، تجهیز و شاداب سازی محیط کتابخانه مکتب‌الرضا همت ویژه داشته باشند.
در این مراسم سحر سلیمی، کتابدار کتابخانه مکتب الرضای اردبیل کتاب « نیمه شب» و یکی از اعضای فعال کتابخانه کتاب‌ « جادوگرها» اثر رولد دال را معرفی و خلاصه‌هایی از این کتاب را برای حاضرین قرائت کردند.

همچنین گروه سرود رهروان منتظر کتابخانه مکتب الرضا با اجرای دسته جمعی سرودهای« می‌خوانمت و ما می‌آییم» هفته کتاب را گرامی داشتند.در پایان این برنامه از کتابداران و کتابخوان‌های نمونه کتابخانه مکتب‌الرضا با اهدای هدایایی تجلیل شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8206
  • 78 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.