تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات پائیزه برگزار می شود

  • کد خبر : 7470
  • 02 آبان 1402 - 13:15
پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات پائیزه برگزار می شود
معاون دفتر ترویج دانش وفناوری کشاورزی گفت: پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات پائیزه از یکم و دوم آبانماه در سراسر کشور برگزار می شود و بررسی های ما نشان می دهد تمامی تمهیدات و بستر لازم برای اجرای موفقیت آمیز این کاروان تخصصی در استان اردبیل اندیشیده شده و برنامه ریزی های مدون و کارآمدی در دست اجراست .
به گزارش آذردید؛

ابراهیم جعفری معاون دفتر ترویج دانش وفناوری کشاورزی گفت: پنجمین کاروان ترویج بهره وری الگوی کشت ملی محصولات پائیزه از یکم و دوم آبانماه در سراسر کشور برگزار می شود و بررسی های ما نشان می دهد تمامی تمهیدات و بستر لازم برای اجرای موفقیت آمیز این کاروان تخصصی در استان اردبیل اندیشیده شده و برنامه ریزی های مدون و کارآمدی در دست اجراست .

این مقام مسئول افزود: این کاروان تخصصی در ۲۵۰۰ سازه ترویجی با حضور کشاورزان پیشرو خبره به اجرا در خواهد آمد که اطلاع رسانی ، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص کشت قراردادی ، جهش تولید در دیمزارها و الگوی کشت هدف نهایی این کاروان تخصصی است . وی ادامه داد : ارتباط چهره به چهره با کشاورزان و برقراری ارتباط حضوری با آنان و جوابگویی به سئوالات و ابهامات آنان توسط کارشناسان زراعت و ترویج جزو لاینفک این برنامه است .

بیمه محصولات کشاورزی ، افزایش بهره وری در مصرف بهینه آب کشاورزی از جمله اهداف مهم این طرح است . این مقام مسئول افزود: تعداد ۷ مزرعه دیم و ۸ مزرعه آبی به عنوان کانون همایش و گردهمایی کشاورزان محوری و پیشرو و شاخص در نظر گرفته شده است تا آخرین یافته های تحقیقاتی توسط محققین و دانش بروز جهانی به این عزیزان ارائه شود. سلام تعداد ۶۹ برنامه در محل سازه های ترویجی ساماندهی شد در عرصه های تولیدی ۳۸ مرکز جهاد کشاورزی کلیه شهرستان های استان با حضور تعداد ۲۷۶۰ نفر از تولید کنندگان و بهره برداران استان اهداف اجرای کاروان: ۱. اطلاع رسانی، دانش افزایی و آگاهی بخشی در خصوص برنامه الگوی کشت ملی، کشت قراردادی و جهش تولید در دیمزارها ۲. برقراری ارتباط با کشاورزان و پاسخگویی به به سوالات و ابهامات آنان در مورد برنامه الگوی کشت، کشت قراردادی محصولات زراعی و جهش تولید در دیمزارها ۳. ارائه راهکارهای علمی و انتشار دانش و فناوری های نوین در میان کشاورزان مشارکت کنندگان؛ 🇮🇷مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان 🇮🇷معاونت بهبود تولیدات گیاهی 🇮🇷صندوق بیمه محصولات کشاورزی 🇮🇷ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) 🇮🇷سازمان بسیج مهندسین کشاورزی 🇮🇷شرکت خدمات حمایتی 🇮🇷سازمان نظام مهندسی کشاورزی 🇮🇷اتاق اصناف کشاورزی 🇮🇷جهاد دانشگاهی زمان اول و دوم آبان م

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7470
  • 112 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.