تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

احیای واحدهای تولیدی راکد دراستان اردبیل ادامه دارد

  • کد خبر : 7791
  • 18 آبان 1402 - 8:02
احیای واحدهای تولیدی راکد دراستان اردبیل ادامه دارد
رییس صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از احیای ۱۰ واحد تولیدی صنعتی و معدنی راکد این استان در سال جاری خبر داد.
به گزارش آذردید؛

ایرانی با اعلام این خبر اظهار کرد: مجموع سرمایه‌گذاری انجام شده در این واحدها یک هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال بوده که پس از احیا و بازگشت آنها به چرخه تولید،۹۶ فرصت شغلی ایجاد شده.
وی افزود: واحدهایی که امسال احیا شده‌ اند، در زمینه‌های ماشین‌سازی، ساخت تریلی، تولید ماشین‌آلات راه‌سازی، پروفیل یوپی‌سی، محصولات بتنی، شن و ماسه، جوراب‌بافی، بسته‌بندی آب معدنی، تولید خمیر از ضایعات کاغذ و گرانول از ضایعات فعالیت دارند.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه از این واحدها، هفت واحد در اردبیل و سه واحد در شهرستان‌های خلخال، مشگین‌شهر و گرمی قرار دارند، بیان کرد: ۶ واحد درخارج، و چهار واحد، درون محدوده شهرک‌ها و ناحیه‌های صنعتی مستقر هستند.
وی اضافه کرد: ۳۶ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان اردبیل نیز سال گذشته احیا شده‌ و به چرخه تولید بازگشتند که در مجموع میزان اشتغال آنها ۶۶۷ نفر و حجم سرمایه‌گذاری آنها ۱۱ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال بوده است.
ایرانی عنوان کرد: مونتاژ موتورسیکلت، ماشین‌آلات صنایع غذایی، فیلتر آب و دستگاه تصفیه، آسفالت، لوله پلی‌اتیلن، بتن آماده، شن و ماسه، آب معدنی، بازیافت پلاستیک، بازیافت فولاد و چدن، ماسک، کیک و کلوچه از جمله محصولات تولیدی این واحدها است.
وی با اشاره به اینکه فعال کردن واحدهای راکد و استفاده حداکثری از ظرفیت واحدهای تولیدی جزو اولویت‌های اداره کل صنعت، معدن و تجارت است، یادآور شد: یک هزار و ۵۶ واحد تولیدی و ۲۰ شهرک و ناحیه صنعتی در استان اردبیل وجود دارد که حدود ۹۰ درصد آنها فعال هستند.
بر اساس آمارها حدود ۱۰ درصد واحدهای تولیدی استان اردبیل در رکود به‌سر می‌برند که از میان آنها تاکنون نزدیک به ۷۰ واحد قابل احیا شناسایی شدند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7791
  • 45 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.