امیر رجبی در آیین بازگشایی خانه مطبوعات استان اردبیل و در نشست خبری با خبرنگاران در اظهار کرد: پیشکسوت های رسانه به خانه مطبوعات رفت و آمد داشته باشند و با برگزاری دوره های آموزشی ، سطح فعالیت اصحاب خبر و رسانه ارتقا یابد.
وی همدلی و همگرایی را برای رفع مشکلات و دستیابی به توفیقات مهم دانست و بر حضور موثر خبرنگاران در خانه مطبوعات و انتقال تجارب به همدیگر تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: فعالان و اصحاب رسانه مورد اعتماد و وثوق مردم هستند و با توجه به حساسیت کاری آنها باید حمایتها و پشتیبانیها از اصحاب رسانه و خبر به شکل مداوم و مستمر انجام شود.
رجبی با تاکید بر ضرورت تقویت و توسعه فضای گفتمان و گفتوگو با محوریت رفع دغدغههای صنفی اظهار کرد: با توجه به اینکه اصحاب رسانه منعکسکننده مطالبات و خواستههای مردمی از مسئولان هستند، باید به نحوی عمل کنند تا واقعیتها منتشر شده و مسئولان نیز در امر پاسخگویی در میدان عمل حاضر باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در ادامه پالایش حرفهای اصحاب رسانه و خبرنگاران را از اولویتها و ضرورتهای پیش رو اعلام کرد و ادامه داد: ما نیز از این پالایش خبرنگاران واقعی استقبال میکنیم و امیدواریم این حرکت در دوره جدید فعالیت خانه مطبوعات به سرانجام برسد.
وی همچنین از آمادگی فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برای تدارک زیرساختها و ایجاد امکانات مناسب برای اصحاب رسانه در تولید و انتشار محتواهای غنی و سودمند خبر داد و گفت: با محوریت خانه مطبوعات تلاش خواهیم کرد با مدیران استانی و مرتبط با آگهیها و رپرتاژها تعامل خوبی برقرار کنیم تا در این حوزه نیز مطبوعات و نشریات محلی از فضای ایجاد شده استفاده کنند.
رجبی افزود: با دور کردن ذهنیتهای منفی و نگاه خیرخواهانه همراه با نشاط و سرزندگی افق روشن و چشماندازی شایسته در پیش روی رسانههای استان است که امیدواریم در این زمینه شایسته عمل کنیم.
مصطفی جمشیدی رئیس خانه مطبوعات استان اردبیل هم گفت: دوره فعالیت هشتمین هیات رئیسه خانه ، طبق اساسنامه سراسری یک سال تمدید شده است.
ناصر آزاد دبیر جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و پایگاه های خبری نیز گفت: چهارمین جشنواره در حال دریافت آثار خبرنگاران است و آثار منتشره از اول سال قبل تا نیمه مرداد امسال پذیرفته می شود.
وی گفت: این جشنواره شامل بخش های آزاد و ویژه است و جزییات آن در سایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مندرج است.
در این جلسه دبیر خانه مطبوعات استان اردبیل نیز به پایان فعالیت دوره هشتم اعضای هیئت مدیره اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه اساسنامه خانه مطبوعات در حال تغییر و تحول است، این دوره از فعالیت هیئت مدیره با یک سال تمدید روبهرو شده و در این یک سال سعی خواهیم کرد تا با منطبق بر اساسنامه جدید پالایش اعضا را انجام دهیم.
سید مصطفی جمشیدی افزود: متأسفانه به رغم برگزاری کارگاههای تخصصی چندان استقبالی از این کارگاهها و نشستهای تخصصی از سوی اصحاب رسانه انجام نشده ولی امیدواریم چهارمین جشنواره مطبوعات استان به محل هماندیشی و همافزایی تجربیات مفید منجر شود.
دبیر چهارمین جشنواره مطبوعات استان اردبیل نیز اهداف جشنواره را ایجاد فضای نشاط رسانهای عنوان کرد و ادامه داد: مطبوعات دوستان گرانسنگی دارد و در نقطه مقابل آن دشمنان رسانه که مانع فعالیت آنها هستند، همان مجموعههایی به شمار میروند که در برابر رسانه و اطلاعرسانی آزاد و دسترسی مطبوعات به اخبار و اطلاعات دقیق مانع ایجاد میکنند.
سجاد ناصر آزاد در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: مرجعیت رسانهای باید حفظ شود و در کنار آن امیدآفرینی و وفاق در این دوره از جشنواره مد نظر است.
وی اضافه کرد: چهارمین جشنواره استانی مطبوعات و خبرگزاریها نیمه دوم شهریورماه برگزار میشود و ما منتظر ارسال آثار از سوی اصحاب رسانه هستیم و تا ۱۵ مردادماه فرصت ارسال آثار در هشت بخش اصلی و هفت بخش ویژه وجود دارد.
در پایان این آیین ، تعدادی از خبرنگاران نیز نقطه نظرات خود را درباره فعالیت خانه مطبوعات ارائه کردند.

