تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

برگزاری شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده در دادگستری استان اردبیل

  • کد خبر : 11270
  • 10 اردیبهشت 1403 - 9:55
برگزاری شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده در دادگستری استان اردبیل
به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، اولین جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده در سال 1403 با حضور معاون اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سرپرست مجتمع دادگاه های خانواده اردبیل، و نمایندگان سازمان نظام مشاوره و کارشناسان دفتر مشاوره خانواده بهزیستی در دادگستر ی استان برگزار شد.
به گزارش آذردید؛

به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان ، اولین جلسه شورای مشورتی مراکز مشاوره خانواده در سال ۱۴۰۳ با حضور معاون اجتماعی و پیگیری از وقوع جرم دادگستری استان، سرپرست مجتمع دادگاه های خانواده اردبیل، و نمایندگان سازمان نظام مشاوره و کارشناسان دفتر مشاوره خانواده بهزیستی در دادگستر ی استان برگزار شد.

جهانگیر جوانمرد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در ابتدای این نشست ضمن یادآوری اهمیت و جایگاه خانواده بعنوان اولین رکن تشکیل دهنده جامعه اظهار داشت: خانواده در رأس نهاد های اجتماعی قرار دارد و همیشه آثار و پیامد های مختلف اجتماعی متوجه کانون خانواده است. بنابراین هیچ آسیب اجتماعی را بدون توجه به نهاد خانواده نمی توان مورد بحث و بررسی قرار داد. لذا قوه قضائیه با هماهنگی و همکاری با دستگاه های مرتبط از جمله بهزیستی سعی کرده است تا در مراکز مشاوره خانواده، ضمن بررسی آسیب ها و معضلات ، گام های موثری در خصوص سازش پرونده های مرتبط با خانوده بردارد.
وی گفت: موضوعاتی همچون نحوه بازرسی و رصد عملکرد مراکز مشاوره خانواده، شیوه برگزاری کارگاه های مداخله در فرایند طلاق، روش های افزایش و ترویج صلح و سازش در بین زوجین و نیز تعامل ، هم افزایی و همکاری با سایر دستگاه های مرتبط در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همچنین بر لزوم توانمندسازی علمی و عملی مشاورین و موسسین مراکز مشاوره خانواده تأکید نمود و خاطر نشان کرد: دستگاه قضایی استان نیز آمادگی دارد تا از طریق برگزاری کارگاه های آموزشی و ظرفیت علمی قضات مجرب، همکاری لازم با اداره کل بهزیستی استان در این خصوص داشته باشند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11270
  • 17 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.