تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تاکید دادستان اردبیل بر توسعه صلح و سازش توسط کلانتری‌ها

  • کد خبر : 10487
  • 26 بهمن 1402 - 17:14
تاکید دادستان اردبیل بر توسعه صلح و سازش توسط کلانتری‌ها
طی مراسمی از مشاوران و مددکاران انتظامی و روسای کلانتری‌های فعال در حل اختلافات مردمی و برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، توسط دادستان مرکز استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.
به گزارش آذردید؛

طی مراسمی از مشاوران و مددکاران انتظامی و روسای کلانتری‌های فعال در حل اختلافات مردمی و برقراری صلح و سازش در پرونده‌های قضایی، توسط دادستان مرکز استان اردبیل تجلیل به عمل آمد.

جلال آفاقی دادستان مرکز استان در مراسم تجلیل از مشاوران و مددکاران انتظامی و روسای کلانتری‌های فعال در توسعه صلح و سازش، به برکات توسعه عدالت ترمیمی در مقابل عدالت کیفری اشاره کرده، مداخله مشاوران و مددکاران در بحران‌های خانوادگی و اختلافات مردمی را در راستای تحقق عدالت ترمیمی در جامعه دانست.

🔸وی با تشریح برکات بررسی اختلافات در دفاتر مشاوره قبل از ثبت در محاکم و طرح در دستگاه‌ قضایی و ارائه شکایات، حل و فصل دعاوی و اختلافات با صلح و سازش را بسیار موثرتر از احکام محکومیت دادگاه‌ها دانسته، افزود: در رسیدگی به جرائم، لحاظ علل و عوامل، خاستگاه‌ها و بسترها و در نهایت ایجاد زمینه برای تحقق شرمساری بزهکار و عذرخواهی خطا‌کار و جبران خسارات مادی و معنوی بزه‌دیده بسیار مهم است.

🔸دادستان اردبیل ادامه داد: مشارکت مددکاران و مشاوران در راستای عدالت ترمیمی جهت توسعه حل اختلاف بین مردم و برقراری صلح و سازش بدون طرح شکایات در دستگاه‌ قضایی می‌تواند کمک موثری در پیشگیری از تکرار جرم، ارتقای امنیت و اعتلا و پیشرفت جامعه واقع شود.

🔸آفاقی با ابراز خرسندی از آمار ایجاد صلح و سازش در اختلافات مردمی توسط مشاوران و مددکاران انتظامی، بر استفاده از ظرفیت کلانتری‌ها برای توسعه صلح و سازش تاکید کرد.

🔸در این مراسم که با حضور جمعی از مسئولان قضایی استان و فرماندهان انتظامی در محل دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل برگزار گردید، از مددکاران و مشاوران انتظامی و روسای کلانتری‌های فعال در برقراری صلح و سازش توسط دادستان مرکز استان تجلیل شد.

🟢 برابر گزارش ارائه شده در این مراسم؛ از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۷۴۴ مورد مراجعه به دفاتر اجتماعی کلانتری‌های شهرستان اردبیل وجود داشته که ۱۶۸۵ مورد، منجر به صلح و سازش بدون تشکیل پرونده شده است.

🟢 از ۱۵۹۸۶ پرونده ارجاعی در بازه زمانی مشابه نیز به همت مددکاران و مشاوران کلانتری‌های شهرستان اردبیل، ۸۱۸۴ پرونده با صلح و سازش مختومه شده است.

🟢 کلانتری‌های ۱۲ و ۱۳ فرماندهی انتظامی شهرستان اردبیل با ۹۲ درصد، رتبه اول مرکز استان را در میزان برقراری صلح و سازش به خود اختصاص داده‌اند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10487
  • 41 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.