تاریخ : سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تجارت دوخت برتر سبلان الگوی نوین توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی

  • کد خبر : 10734
  • 17 اسفند 1402 - 21:51
تجارت دوخت برتر سبلان الگوی نوین توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی
مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان گفت: باتوجه‌به ظرفیت‌ تجارت دوخت برتر سبلان این مجموعه باید الگو نوین توسعه پایدار و اقتصاد چرخشی در منطقه شود.
به گزارش آذردید؛

اکبر خدامی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید خبرنگاران از کارخانه سبلان پارچه اردبیل، با اشاره به اینکه این کارخانه در نوع خود منحصربه‌فرد و در خاورمیانه بزرگ‌ترین کارخانه نساجی است، گفت: اگر ایده نوآورانه و خلاقانه وجود داشته باشد که بتوانیم اجرا کنیم، آماده‌ایم با دانشگاه‌ها و مراکز علمی همکاری کنیم.

 وی افزود: یکی دیگر از اهداف ما ثبت نشان تجاری است و «آراز جین» یکی از برندهایی است که ما وارد بازار کردیم و در مراحل دیگر «آراز تکس» و پوشاک نیز اضافه خواهد شد.

خدامی اظهار داشت: ظرفیت ریسندگی این کارخانه به ۳۵ درصد اسمی رسیده بود که با تعمیرات ماشین‌آلات به راندمان ۶۵ درصد رسیده و امیدواریم این عدد به ۸۰ درصد برسد.

 مدیرعامل شرکت تجارت دوخت برتر سبلان گفت: در بافندگی بالای ۸۰ درصد راندمان داریم و بخش ایندیگو ما با تمام ظرفیت تولید شلوار جین می‌کند بالای پانصد هزار متر در ماه تولید جین داریم.

 وی گفت: از دیگر اهداف ما افزایش راندمان و ایجاد اشتغال پایدار است که در این زمینه بخش تحقیق و توسعه را راه‌اندازی کردیم.

خدامی با اشاره به اهمیت برندسازی اظهار داشت: ما دنبال برندسازی مشارکتی با کشور ترکیه هستیم که این کار باعث تحولی در افزایش تولید و کیفیت محصولات خواهد شد.

 وی در ادامه گفت: ظرفیت اشتغال این مجموعه ۳ هزار نفر است که هم اکنون ۹۴۰ نفر در حال اشتغال هستند که امیدواریم با افزایش کیفیت شاهد افزایش اشتغال نیز باشیم.

 وی افزود: یکی از سرمایه‌های مهم این مجموعه نیروی انسانی قسمت فنی این کارخانه است که بسیار قوی و همدل هستند و در راستای تولید ملی تلاش می کنند.

خدامی اظهار داشت: باتوجه‌به اینکه در سال‌های گذشته حق‌وحقوق کارگران و پرداخت بیمه آنها در موعد مقرر پرداخت نشده بود در ۶ ماه مدیریت جدید سعی کردیم تا پرداختی‌ها را انجام دهیم. در سال ۹۶ بسیاری از همکاران ما به دلیل سیستم غلط مدیریتی مجبور به ترک این واحد تولیدی شده بودند؛ اما از وقتی این کارخانه دوباره توسط بانک تجارت مدیریت شد نه‌تنها بدهی‌های گذشته پرداخت شد، بلکه هم اکنون حقوق و بیمه ۹۴۵ نفر نیرو با وجود بحران‌های متعدد به‌موقع و سر موعد پرداخت شده است.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته این کارخانه به محل آزمون‌وخطا تبدیل شده بوده و شرایط بحرانی را تجربه می‌کرد و هر دو سال به افراد مختلف اجاره داده می‌شد که این امر باعث استهلاک شدید دستگاه‌ها شده است؛ ولی با ورود بانک تجارت و مدیریت آن دستگاه‌ها تعمیر و وارد چرخه تولید شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10734
  • 35 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.