تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان در تنظیم بازار محصولات اثرگذار است

  • کد خبر : 6134
  • 29 تیر 1402 - 12:13
جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان در تنظیم بازار محصولات اثرگذار است
استاندار اردبیل با اشاره به نقش مهم کشاورزی در اقتصاد مردم منطقه و تأثیر حوادث طبیعی در افت محصولات زراعی و باغی، کمک به جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان را در تنظیم بازار محصولات کشاورزی کشور اثرگذار دانست.
به گزارش آذردید؛

سیدحامد عاملی در نشست با رئیس سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: با توجه به نقش مهم کشاورزی در اقتصاد مردم منطقه، بروز حوادث طبیعی اعم از سیل، خشک‌سالی، سرما و تگرگ، در افت محصولات زراعی و باغی اثرگذار است.

وی افزود: کمک به رفع مشکلات فعالان بخش کشاورزی و جلوگیری از بروز خسارت به کشاورزان، از جمله ضرورت‌هایی است که علاوه بر کمک به کشاورزان، در تنظیم بازار محصولات کشاورزی در سطح کشور نیز حائز اهمیت است.

استاندار اردبیل ادامه داد: مراکز مهم تولید بذر سیب‌زمینی در استان اردبیل فعالیت دارند که برای استفاده از تولیدات آنان، باید حمایت‌های لازم از سوی مرکز کشور انجام شود و لازم است ظرفیت‌های تولید بذر استان با انجام کارشناسی، نظارت و حمایت وزارت جهاد کشاورزی مورد استفاده قرار گیرد.

عاملی گفت: بیماری سفیدک دروغی در برخی مزارع سیب‌زمینی استان اردبیل مشاهده شده که در حال کنترل و مدیریت است و تلاش می‌شود با اقدامات سم‌زدایی و آگاه‌سازی کشاورزان نسبت به استفاده به‌موقع از سم، کنترل و به‌سمت پایداری مدیریت پیش برود.

آگاه‌سازی کشاورزان برای استفاده از سم مخصوص کنترل بیماری سفیدک دروغی سیب‌زمینی

حسین رنجبر، رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیز در این دیدار با بیان اینکه بیماری سفیدک دروغی خسارت چندانی به لحاظ کمی بر مزارع سیب‌زمینی اردبیل نداشته است، از آگاه‌سازی کشاورزان منطقه برای استفاده از سم مخصوص کنترل این بیماری خبر داد.

وی بیان کرد: این بیماری ممکن است حدود یک تا ۲ درصد به لحاظ کمی به مزارع و محصولات خسارت وارد کند، ولی احتمال بروز خسارت کیفی بیش‌تر از آن است.

زهرا رضازاده

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=6134
  • 49 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.