تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

حاکمیت وضعیت باثبات کرونا در اردبیل

  • کد خبر : 3336
  • 03 اردیبهشت 1401 - 12:25
حاکمیت وضعیت باثبات کرونا در اردبیل
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونا یی در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش آمار و تداوم وضعیت زرد در استان اردبیل ناشی از تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی چند هفته اخیر است و امیدواریم که شاهد ادامه این روند در استان باشیم.
به گزارش آذردید؛

علی محمدیان اردی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش آمار و تداوم وضعیت زرد در استان اردبیل ناشی از تزریق واکسن و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی چند هفته اخیر است و امیدواریم که شاهد ادامه این روند در استان باشیم.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۵۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۴۴ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در ادامه به آمار مرگ و میر در اردبیل اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد فوتی کرونایی در استان به ثبت نرسیده است.

محمدیان تصریح کرد: در شبانه روز گذشت ۸ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ۱۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند، ادامه داد: روند درمان ۶ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل بیان کرد: هم اکنون شهرهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر در وضعیت نارنجی، و شهرهای گرمی، خلخال، بیله سوار در وضعیت نارنجی و شهرهای نمین، نیر، کوثر و سرعین در وضعیت زرد شیوع کرونا دارند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=3336
  • 290 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.