نادر تقی زاده با اعلام این مطلب افزود: یکی از عوامل وقوع آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان ، ناشی از آتش زدن پسماند زمین های کشاورزی مجاورمراتع و جنگل می باشد که این کار به صورت عمدی و ارادی به منظور تصرف اراضی مجاور ویا سهواً در نتیجه عدم توانایی در کنترل آتش صورت می گیرد و هرساله بخش قابل ملاحظه ای از جنگل های طبیعی و مراتع ارزشمند استان از بین می رود .
این مقام مسئول افزود : آتش سوزی چه به صورت عمدی و چه به صورت غیر عمدی هر ساله افزون بر نابودی صدها هکتار از عرصه های طبیعی باعث کم شدن حاصلخیزی خاک ، از بین رفت حشرات مفید و پارازیت های طبیعی می شود و علاوه بر فشردگی خاک در اثر کاهش درصد مواد آلی و رطوبت خاک ،باعث کاهش تبادلات گازی خاک و همچنین کاهش جمعیت میکروارگانیسم های خاک و چه بسا موجب خسارت های جانی و مالی می شود .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: با استناد به ماده ۴۵ قانون حمایت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع قطعاً با افرادی که به صورت عمدی باعث آتش سوزی جنگل ها و مراتع شوند برخورد قانونی خواهد شد
وی افزود : به کشاورزان و بهره برداران عزیز نیز توصیه می کنیم به هنگام برداشت محصول از آتش زدن بقایای گیاهی به هر منظوری خودداری نمایند و در صورت مشاهده آتش سوزی بلافاصله مراکز خدمات جهاد کشاورزی و همچنین یگان ویژه حفاظت از امور اراضی را در جریان حادثه قراردهند .
روابط عمومی

