تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

شرکت شهرکهای گلخانه ای استان اردبیل رتبه نخست کشوری را در بین شهرک های گلخانه ای استانها کسب کرد

  • کد خبر : 5605
  • 29 خرداد 1402 - 13:34
شرکت شهرکهای گلخانه ای استان اردبیل رتبه نخست کشوری را در بین شهرک های گلخانه ای استانها کسب کرد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت : با توجه به ارزیابی انجام شده در آیتم های واگذاری ، بهره برداری ، اشتغال ، تولید ، آموزش ، جذب اعتبارات و فراهم آوردن زیرساخت های لازم شرکت شهرک های گلخانه اردبیل رتبه اول کشوری را کسب کرده است .
به گزارش آذردید؛

نادرتقی زاده با اعلام این خبر افزود: در سه ماهه اول سالجاری در سطح ۲۳ هکتار واحد های گلخانه ای به بهره برداری رسیده است که نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است و پیش بینی می گردد درصورت تخصیص تسهیلات بانکی این سطح تا پایان سالجاری به ۱۳۰ هکتار برسد .

وی افزود : شرکت شهرکهای کشاورزی استان دارای ۱۰ شهرک گلخانه ای و دامپروری می باشد که شامل ۱۷۰۰ هکتار گلخانه ای به تعداد ۷ واحد و سه شهرک دامپروری در سطح ۶۰ هکتار را شامل می شود که میزان سطح مفید گلخانه ای ۱۲۰۰ هکتار بوده که از این سطح ۶۰۰ هکتار به سرمایه گذاران واگذار گردیده و ما بقی اراضی آماده واگذاری می باشد .

وی ادامه داد: تا کنون از ۲۳ هکتار واحد گلخانه ای احداثی جدید در حدود ۲۰۰۰تن انواع محصولات گلخانه ای شامل فلفل دلمه ای ، گوچه فرنگی ، خیار ، بادمچان و گل رز تولید و بازارهای هدف داخلی و بخصوص کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه ارسال شده است و در کل در سه ماهه اول سال بالای ۵۵۰۰ تن انواع محصولات کشاورزی تولید شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ادامه سخنان خود با اشاره به مشکلات و چالش های پیش رو در شهرک گلخانه ای دشت مغان نیز افزود: یکی از چالش های اساسی در شهرک گلخانه ای ۱۶۰۰ هکتاری مغان بحث تکمیل و گازرسانی به فازهای بعدی مجتمع می باشد که در این خصوص با اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در حال انجام مناقصه گذاری می باشد و بزودی با پیگیری های لازم این مشکل نیز حل خواهد شد .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان درادامه بااشاره به مزایای کشت گلخانه ای افزود: بهره وری و مدیریت مصرف آب در این واحد ها در سطح بسیار بالایی است و افزایش تولید در واحد سطح گلخانه ای نسبت به فضای باز قابل چشمگیر می باشد . از طرف دیگر این واحد ها باعث افزایش اشتغال می شوند و کشت و تولید در تمام فصول سال امکان پذیر بوده و همچنین کنترل و نظارت بر محصولات گلخانه ای سهل و آسان می باشد .

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=5605
  • 74 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.