تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

طغیان ویروس سرکش در خیابان‌های اردبیل قصد فروکشی ندارد

  • کد خبر : 2361
  • 13 شهریور 1400 - 21:49
طغیان ویروس سرکش در خیابان‌های اردبیل قصد فروکشی ندارد
افزایش شمار مبتلایان کرونایی در اردبیل هر روز رکورد جدید را به نام استان به ثبت می‌رساند که این قصه گویی قصد اتمام ندارد.
به گزارش آذردید؛

افزایش روز افزون شمار مبتلایان کرونایی اردبیل در چند هفته گذشته رکوردهای جدیدی را برای اردبیل به ثبت رسانده است، که گویی طغیان ویروس سرکش در خیابان‌های اردبیل قصد فروکشی ندارد.

هر روز بر  رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی تاکید می‌شود و این درحالی است که توجه مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا همان عادی انگاری وضعیت به کمترین میزان خود از زمان شیوع ویروس رسیده است.

طبق آمارهای اعلامی در شبانه روز گذشته تعداد ۱۰ بیمار کرونایی جان خود را از دست داده‌اند و دوباره خانواده‌های جدید عزادار شده‌اند که بیشترین دلیل ابتلا به کرونا در استان  عادی انگاری، دورهمی خانوادگی و کم شدن فاصله‌های فیزیکی بین افراد عنوان شده است.

شاید بتوان گفت  روند مدیریت‌های بحران کرونایی نیز ضعیف‌تر از روز قبل می‌شود و کسی خود را مسئول این وضعیت موجود نمی‌داند و این به معنی افزایش ریسک ابتلا و ایجاد کانون‌های بحرانی تازه خواهد بود.

بارها از وضعیت وخیم مراکز واکسیناسیون، صف‌های طولانی در نانوایی‌ها، حضور و تجمع گسترده مردم در مراکز عمومی گزارشاتی تهیه شده و در اختیار مسئولان قرار داده شده است اما همچنان بی اعتنا به مسائل جان و سلامتی مردم هستند.

۱۰۱ بیمار کرونایی دیگر در بیمارستان بستری شد

در این میان رئیس دانشگاه علوم اجتماعی استان اردبیل تنها به دادن آمارهای مبتلایان و جان باختگان اکتفا می‌کند و کم و بیش برای رعایت بهداشت تاکید می‌کند.

حبیب‌زاده با اشاره به وضعیت شهرستان‌ها گفت: هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس آباد، بیله‌سوار، مشگین‌شهر، سرعین و خلخال در وضعیت قرمز، شهرستان‌ گرمی در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های اصلاندوز، نمین، نیر و کوثر در وضعیت زرد قرار دارند.

وی بیان کرد: طی شبانه روز گذشته ۱۰۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که در حال حاضر مجموع کل بیماران بستری در استان اردبیل ۷۶۹ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل همچنین به روند واکسیناسیون استان اشاره کرد و گفت: از زمان واکسیناسیون تاکنون مجموع واکسن تزریق شده در استان اردبیل در دو نوبت اول و دوم نیز ۴۳۵ هزار و ۴۲۹ واکسن بوده است که تلاش خواهیم کرد با تسریع در روند تمامی گروه‌های سنی واکسینه شوند.

طی روزهای گذشته وزیر بهداشت با حضور در استان اردبیل خبر از آغاز واکسیناسیون دانشجویان در روزهای اخیر خبر داد و همچنین افزود که هر استانی روند واکسیناسیون سریعی داشته باشد واکسن بیشتری به آن استان تعلق خواهد گرفت که در این راستا امیدواریم مسئولان استانی اردبیل نیز پیگیر این ماجرا باشند.

۱۵ هزار دز واکسن اردبیل تامین می‌شود

البته ناگفته نماند که در این میان نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از قول مساعد وزیر بهداشت  برای تامین نیاز استان به روزانه ۱۵ هزار دوز واکسن کرونا خبر داد.

صدیف بدری با بیان اینکه متاسفانه وزارتخانه در مبارزه با بیماری کرونا در استان اردبیل و تامین تجهیزات لازم برای استان حساسیت کافی نداشته است، افزود: پرداخت مطالبات کادر بهداشت و درمان استان، تسویه بدهی خرید تجهیزات درمانی، تسریع در احداث بیمارستان هزار تختخوابی اردبیل، تأمین تجهیزات درمانی شهرستان‌ها و اختصاص آمبولانس جاده‌ای برای نمین از دیگر نیازهای ضروری استان اردبیل در ارتباط با بهبود خدمات است.

در این روزها و با توجه به گفت‌وگوهای این روزهای مسئولان امیدواریم توجهات خود را برای رسیدگی به مشکلات استان متمرکز کنند زیرا مردم دیگر از وعده و وعیدها خسته شده‌اند و در اینجا  مسئله مهم توان مدیریتی است تا خودشان را به چالش بکشاند.

همچنین رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات بهترین راهکار مصون‌سازی خود و دیگر افراد خانواده و جامعه است که باید سرلوحه این روزهای خود قرار دهیم تا از این وضعیت اسفبار کرونایی رهایی یابیم.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=2361
  • 543 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.