تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل :

مبارزه با بیماریهای مهم گندم و جو در سطح ۱۳۹۸۰ هکتارانجام شد

  • کد خبر : 10024
  • 23 دی 1402 - 13:11
مبارزه با بیماریهای مهم گندم و جو در سطح ۱۳۹۸۰ هکتارانجام شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان اجرایی جهاد کشاورزی استان با تشخیص به‌موقع شیوع این آفات با همکاری کشاورزان به‌خوبی توانستند با اجرای تدابیر پیشگیرانه مانع از طغیان این آفات در مزارع استان شوند. در سال زراعی جاری در سطح 7500 هکتار با شته معمولی ، در سطح 13440 هکتار با شته روسی و در سطح 95 هکتار با سوسک سیاه مبارزه شده است .
به گزارش آذردید؛

نوبخت اژدری با اعلام این خبر افزود: در سال زراعی جاری ۳۸۴۸۷۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان به زیر کشت گندم و جو رفته است و عملیات ضد عفونی بر علیه بیماریهای قارچی نیز به میزان ۴۰۶۱۹ تن صورت گرفته است .

وی ادامه داد : در سال زراعی جاری بالا بودن حدود چهار درجه‌ای متوسط دمای هوا در فصل پاییز نسبت به بلند مدت و عدم وقوع یخبندان موجب بروز و طغیان تعدادی از عوامل خسارت‌زا از جمله شته روسی و شته سبز گندم و پروانه پشت الماسی موسوم به بید کلم در زراعت‌های پاییزه گندم، جو و کلزا شده است.

وضعیت امسال کاملاَمتفاوت از سالهای گذشته است و در یک شرایط کاملا استثنایی مبارزه با علفهای هرز ترپک ، خردل وحشی ، چچم و بروموس درسطح ۶۹۲۰ هکتار در مناطق شمالی استان انجام شده است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: کارشناسان اجرایی جهاد کشاورزی استان با تشخیص به‌موقع شیوع این آفات با همکاری کشاورزان به‌خوبی توانستند با اجرای تدابیر پیشگیرانه مانع از طغیان این آفات در مزارع استان شوند. در سال زراعی جاری در سطح ۷۵۰۰ هکتار با شته معمولی ، در سطح ۱۳۴۴۰ هکتار با شته روسی و در سطح ۹۵ هکتار با سوسک سیاه مبارزه شده است .

وی ادامه داد : مبارزه با جوندگان مضر نیز در سال زراعی جاری در سطح ۱۵۶۶۳ هکتار صورت گرفته است و در سطح ۱۰۳۴۵ هکتار با زنگ قهوه ای ، سفیدک سطحی در سطح ۲۸۸۵هکتار ، سپتوریوزگندم در سطح ۴۵۰ هکتار وز زنگ زرد در سطح ۳۰۰ هکتار صورت گرفته است

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10024
  • 39 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.