تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مرخصی و عفو برای مجرمان حرفه‌ای اردبیل حذف شد

  • کد خبر : 4082
  • 17 شهریور 1401 - 15:30
مرخصی و عفو برای مجرمان حرفه‌ای اردبیل حذف شد
معاون رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: حذف مرخصی و عفو برای مجرمان حرفه‌ای در اردبیل در دستور کار قرار دارد.
به گزارش آذردید؛

آفاقی صبح امروز در نشست سه جانبه معاونت های اجتماعی دادگستری، نیروی انتظامی و عملیات و اجتماعی سپاه استان بااعلام تقویت کمیته کنترل مجرمان حرفه ای در دادگستری برابر بخشنامه قوه قضاییه، از تشدید اقدامات قضایی درخصوص جرایم توام با خشونت و عنف و ایجاد ناامنی اجتماعی و روانی خبر داد.

معاون قضایی رئیس کل و معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با تشریح برکات استفاده از ظرفیت مردمی در حل مشکلات اجتماعی، به اهمیت مبارزه سازمان یافته با جرایم خشن اشاره کرده، افزود:نا امنی اجتماعی و روانی زیبنده جامعه ما نبوده، به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست.

وی ضمن ارائه گزارش از اقدامات دستگاه قضایی در این خصوص به بخشنامه اخیر واصله از قوه قضائیه در جهت تشدید اقدامات در قبال جرایم خشن و توأم با عنف و ایجاد نا امنی اجتماعی و روانی برای شهروندان عزیز و سرقت های همراه با بکارگیری سلاح سرد یا گرم اشاره کرده، از تقویت کمیته کنترل مجرمان حرفه ای و سابقه دار در مرکز استان و شهرستان های هدف براین اساس خبر داد.

آفاقی در خصوص کمیته مذکور و در راستای مقابله با هر گونه ناامنی اجتماعی و روانی، بر لزوم استفاده از ظرفیت بسیج تاکید کرد.

معاون مقام عالی قضایی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به تقویت گشت های رضویون محله محور و لزوم افزایش هم افزایی و تعامل نیروی انتظامی با بسیج در اجرای طرح تاکید نمود.

وی همچنین با ذکر برکات استفاده شایسته از کارکرد مساجد، توجه شایسته به مسائل خانواده و تلاش برای حل و فصل دعاوی خانوادگی در مساجد محلات با استفاده از مصلحین و افراد معتمد را خواستار شد.

آغاز اجرای طرح یاوران پیشگیری و بکارگیری یاوران پیشگیری در شوراهای پایگاههای مقاومت تابعه سراسر استان که برابر پیشنهاد قبلی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مورد استقبال و موافقت فرماندهی سپاه استان قرار گرفته، از جمله تاکیدات معاون رئیس کل دادگستری استان در نشست بود.

گفتنی است برابر بخشنامه ابلاغی از قوه قضائیه، منبعد در شعب ویژه رسیدگی پرونده های مرتبط با اقدامات توام خشونت و عنف وناامنی اجتماعی وروانی برای شهروندان، ضمن تسریع و فوریت در رسیدگی و درحکم محاربه تلقی کردن این نوع اقدامات، از قرار بازداشت موقت برای تامین کیفری استفاده خواهد شد.

همچنین برابر تصمیم دستگاه قضایی منبعد به هیچ عنوان به سارقان به عنف، مقرون به آزار و مسلحانه و دارای سابقه سرقت مرخصی داده نخواهد شد.

از سویی برای محکومین و مجرمین حرفه ای و سابقه دار پیشنهاد عفو نیز داده نخواهد شد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=4082
  • 245 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.