تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مکتب بسیج برگرفته از مکتب عظیم تربیتی است

  • کد خبر : 2776
  • 30 آبان 1400 - 14:06
مکتب بسیج برگرفته از مکتب عظیم تربیتی است
استاندار اردبیل مکتب بسیج را مکتب عظیم تربیتی قلمداد کرد و گفت: ارزش کار بسیجیان به حدی بود که امام راحل خود را یک بسیجی معرفی کردند و همواره بر بسیجی بودن خود افتخار می کردند.
به گزارش آذردید؛

سید حامد عاملی ظهر امروز در در آئین رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر کتاب خاطرات یکی از مادران شهدای گرانقدر دفاع مقدس که به صورت همزمان با با سراسر کشور در اردبیل برگزار شد و مراسم تجلیل از جهادگران علم و فناوری با بیان اینکه نامگذاری هفته بسیج باید در زنده نگه داشتن مجاهدت های بسیجیان و تبیین کارکردهای بسیج موثر واقع شود اظهار داشت: لازم است در هفته گرامیداشت بسیج مفاهیم ارزشمند فرهنگ بسیجی برای عموم مردم بازخوانی شود تا در این دوران نیز این فرهنگ غنی به عنوان الگویی برای عبور از تحریم ها و تلاش های بی وقفه در جهت توسعه کشور در زمینه های مختلف تبدیل شود.

وی مکتب بسیج را مکتب عظیم تربیتی قلمداد کرد و گفت: ارزش کار بسیجیان به حدی بود که امام راحل خود را یک بسیجی معرفی کردند و همواره بر بسیجی بودن خود افتخار می کردند؛ توصیف عظمت فرهنگ بسیجی کار آسانی نیست اما به راحتی می‌توان خدمات آن را در بخش های مختلف محرومیت زدایی، بهداشتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مشاهده کرد.

استاندار اردبیل به اهمیت کار جهادگران عرصه علم و فناوری نیز اشاره کرد و گفت: این حوزه نیز به عنوان یکی از بخش های مهم و موثر بسیج اقدامات ارزشمندی در عبور از تحریم ها و ایجاد اشتغال با راه اندازی شرکت های دانش بنیان انجام داده اما با توجه به ظرفیت های موجود در استان هر اندازه هم در این عرصه تلاش شود بازهم جای کار وجود دارد چرا که برای تامین نیازهای آینده باید از الان به فکر تامین زیرساخت ها و برنامه ریزی های دقیق باشیم.

عاملی گفت: در سال های گذشته اقدامات خوبی در کشور انجام شده اما متاسفانه کاستی هایی نیز وجود دارد که این کمبودها در حوزه های اقتصادی، فرهنگی و سرمایه های اجتماعی بیشتر از سایر حوزه ها مشهود است که باید راهکارهای نو و خلاقانه ای برای خروج از این وضعیت از سوی نخبگان و جهادگران عرصه علم و فناوری و همچنین نهادهای فرهنگی اندیشیده شود.

مقام عالی دولت در استان بر ضرورت ایجاد تحول در بخش های مختلف جامعه خصوصا در حوزه صنعت تاکید کرد و گفت: متاسفانه ساختارهای موجود جوابگوی نیازهای فعلی و نیازهای آینده استان نیست که در این خصوص  توجه جهادگران عرصه علم و فناوری به مساله تحول خواهی بیش از پیش لازم و ضروری است.

استاندار اردبیل ادامه داد: برای خروج از رکود در حوزه های مختلف خصوصا حوزه اقتصادی نیازمند نهادیه کردن فرهنگ تحول خواهی در جامعه هستیم؛ ممکن از در برابر این فرهنگ عده ای به دلایل خاص مقاومت کنند اما این افراد در برابر روحیه جهادی بسیجیان در عرصه علم و فناوری حرفی برای گفتن نخواهند داشت و به دنبال آن مشکلات موجود در سریع ترین زمان ممکن حل خواهد شد.

وی با گلایه از وجود مشکلاتی نظیر کم آبی در استان اظهار داشت: برای استانی همچون اردبیل مشکل کم آبی غیرقابل قبول نیست چرا که با توجه به موقعیت جغرافیایی این استان در صورتی که منابع آبی از مدیریت صحیح برخوردار بودند امروز با بحران کم آبی در حوزه کشاورزی و حتی آب شرب مواجه نبودیم.

عاملی بیان کرد: ظرفیت بالای اقتصادی در اردبیل باید به فرصت های شغلی تبدیل شود تا رقم بالای بیکاری ۷۰ هزار نفری در استان کاهش یابد. روزمرگی و تبعیت از رویه های قبلی باعث می شود تا مشکلات روی هم انباشته شده و موردی از مطالبات مردم حل نشود که در این میان باید توجه فعالان حوزه فناوری و بسیجیان به مفاهیم تحول خواهی به صورت تخصصی معطوف باشد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=2776
  • 458 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.