تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

پیشرفت تمدن در قدرشناسی از بزرگان است

  • کد خبر : 11376
  • 17 اردیبهشت 1403 - 7:29
پیشرفت تمدن در قدرشناسی از بزرگان است
 در آئین تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی مفسر برجسته قرآن کریم که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل و به همت معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی برگزار شد، اظهار داشت: جهان بشریت رفته رفته به مسیری پیش می رود که تشنه قرآن می شود و با گذشت زمان بشریت بیشتر به آشنایی با قرآن و لزوم بهره مندی از آن پی می برد.
به گزارش آذردید؛

در آئین تقدیر از مفاخر قرآنی استان اردبیل با محوریت تجلیل از مقام شامخ حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی مفسر برجسته قرآن کریم که در سالن اجتماعات شهید سلیمانی جهاد دانشگاهی اردبیل و به همت معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی برگزار شد، اظهار داشت: جهان بشریت رفته رفته به مسیری پیش می رود که تشنه قرآن می شود و با گذشت زمان بشریت بیشتر به آشنایی با قرآن و لزوم بهره مندی از آن پی می برد.
وی ادامه داد: هرچند که در جهان معاصر افرادی هستند که چهره های قرآنی را مخدوش می کنند و دفاع نادرست از دین انجام می دهند که مهمترین مانع برای روی آوردن به قرآن و دین اسلام است ولیکن اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک کرده و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.
رسولی با بیان اینکه قرآن کتاب خداست و خدا خود این کتاب را حفظ و نگهداری می کند، اذعان داشت: قرآن کریم سطح دارد که همه بشریت از آن بهره مند هستند ولی لایه های عمقی قرآن و فهم قرآن را «الراسخون فی العلم» و کسانی که مطهر هستند و به طهارت و پاکی مشهور هستند می توانند عمق قرآن را درک کنند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت سازمان فعالیت های قرآنی و خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا ) باعث ورود جهاددانشگاهی به حوزه قرآنی است، گفت: این برنامه فاخر به عنوان پنجره ورود به تکریم چهره های فرهنگی و اجتماعی در جهاددانشگاهی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان اجرایی می شود و در آینده تلاش خواهد شد، آن را به شکل بهتری برگزار نمایی.

رسولی تصریح کرد: تقدیر از فعالان قرآنی در قالب طرح هماهنگ و سراسری تدارک دیده شده که هدف آن، تکریم و گرامیداشت شخصیت و مقام علمی فعالان حوزه قرآن می باشد، و در ادامه روند آن دستگاه های فرهنگی و دانشگاه ها نیز مشارکت پررنگی خواهند داشت.
رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل گفت: اهل تفسیر هستند که باطن قرآن را درک می کنند و می توانند چهره واقعی دین و اسلام را به بشریت نشان دهند.
استاد تعدیلی به مباحثه تاکید می کردند
در ادامه حجت الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل ضمن قدردانی از جهاد دانشگاهی بدلیل فراهم کردن این فرصت جدید در استان، با بیان خاطراتی از استاد تعدیلی، گفت: در سال ۱۳۷۲ شاگرد استاد بودم و استاد کتاب اصوال الفقه (المظفر) را برای اینجانب و دوستانم تدریس می کردند که تدریس این کتاب که حداقل ۲ سال زمان می برد توسط استاد در عرض ۵ ماه با درایت و ریزبینی و تسلط کامل استاد بر مطالب به اتمام رسید.
وی افزود: در مکتب استاد، شیوه های ارتباط، مدارا با مردم و مردم داری و بسیاری دیگر از خصوصیات فردی و اجتماعی را از ایشان یاد گرفتم و استاد دارای اراده قوی بودند.
حجت الاسلام ستوده ادامه داد: مرحوم آیت الله مروج توجه ویژه ای به استاد تعدیلی داشتند و پدر آیت الله عاملی هم ایشان را به حضور در پای درس و منبر استاد تعدیلی سفارش می کردند.
وی افزود: نکته مهمی که استاد تعدیلی همیشه آنرا متذکر می شدند مباحثه بود. بخصوص مباحثه با شخص فارسی و عربی زبان را همیشه تاکید داشتند.
حجت الاسلام ستوده ادامه داد: استاد تعدیلی از سال ۱۳۸۵ تفسیر را در سازمان تبلیغات اسلامی شروع کردند و در ماه مبارک رمضان هر روز این برنامه را داشتند.

همچنین امیر رجبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامیس استان نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: ما به تجلیل از بزرگان نیازمندیم و مفاخر نیازی به تجلیل ندارند چراکه، ملتی که قدر و ارزش بزرگان خود را نداند، پیشرفت نمی کند.
وی ادامه داد: در بحث چاپ کتاب و مکتوب شدن جلسات تفسیر استاد، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با تمام توان در خدمت این بزرگوار است و ما قول مساعد و حمایت لازم خود را اعلام می کنیم.
در زمان اضطراب و نگرانی ۶۶ مرتبه «الله» بگویید
در خاتمه این آئین، حجت الاسلام و المسلمین شیخ جمال تعدیلی مفسر قرآن کریم نیز بیان کرد: بابت برگزاری این مراسم، قدردان همه عزیزان هستم و تشکر می کنم و اگر خداوند توفیق دهد خادم قرآن هستم. امام علی (ع) می فرمایند: ظاهر قرآن شگفت انگیز و باطن آن عمیق و ژرف است.
وی افزود: ۲ هدیه را از این برنامه به یادگار برای شما تقدیم می کنم ؛ هر زمان در زندگی دچار اضطراب و نگرانی شدید ۶۶ مرتبه فقط « الله» بگویید چرا که می فرماید: «الا بذکر الله تطمئن القلوب». همچنین امام صادق(ع) فرمود: هر زمان گرفتار شدید آیات ۱۹۰ تا ۱۹۴ سوره آل عمران را بخوانید و بعد دعا کنید، مطمئن باشید که دعایتان مستجاب می شود.
حجت الاسلام و المسلمین تعدیلی در پایان سخنان خود گفت: اهل بیت(ع) مطهر هستند و حقیقت اهل قرآن در نزد اهل بیت است.
در خاتمه این مراسم با اهداء لوح سپاس و هدایایی توسط جهاد دانشگاهی، اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، اوقاف و امور خیریه، فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی ، معاونت فرهنگی دانشگاه محقق اردبیلی و سایر دستگاه های اجرایی از مقام استاد شیخ جمال تعدیلی تجلیل و تکریم شد.

 

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11376
  • 13 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.