تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

کشاورزان با مشاهده علائم خسارت شته گندم سریعا نسبت به مبارزه با آن اقدام نمایند

  • کد خبر : 9692
  • 12 دی 1402 - 8:58
کشاورزان با مشاهده علائم خسارت شته گندم سریعا نسبت به مبارزه با آن اقدام نمایند
مدیر حفظ نباتات سازما ن جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: کشاورزان با مشاهده علائم خسارت شته گندم سریعا نسبت به مبارزه با آن اقدام نمایند .
به گزارش آذردید؛

یحیی آذرمی با اعلام این خبر افزود: با توجه به شرایط آب و هوایی استان که در آن شاهد افزایش دما و کاهش رطوبت هستیم و پیش بینی تداوم این شرایط در روزهای آینده و مساعد بودن شرایط برای گسترش آفت شته گندم در مزارع سبز گندم و جو کلیه کشاورزان وگندمگاران استان می بایست ضمن بازدید مکرر از مزارع خود در صورت مشاهده هرگونه علایم خسارت شته به مراکز خدمات جهاد کشاورزی محل زندگی خود مراجعه و از توصیه ها و راهنمایی های کارشناسان بهره جسته و طبق توصیه آنان اقدام به مبارزه با این آفت مکنده نمایند .

این مقام مسئول اضافه کرد : ارغوانی شدن برگ و ساقه یا خطوط زرد رنگ کشیده داخل برگها از علائم این آفت است که خوشبختانه تمامی کشاورزان عزیز و زحمتکش استان این آفت را بخوبی می شناسند .

به همین دلیل از کلیه بهره برداران عزیز می خواهیم با مشاهده علائم این آفت و یا خود آفت سریعاً به مراکز خدمات محل زندگی خود مراجعه و نسبت به انجام عملیات سمپاشی مزارع خود با آفت کش مناست اقدام نمایند .

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9692
  • 66 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.