تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۳۰ هزار فرصت شغلی با توسعه گلخانه‌های کشور ایجاد می‌شود

  • کد خبر : 2368
  • 14 شهریور 1400 - 13:57
۱۳۰ هزار فرصت شغلی با توسعه گلخانه‌های کشور ایجاد می‌شود
مجری گلخانه‌های کشور گفت: با تلاش‌های انجام یافته در حال حاضر ۴۶ درصد گلخانه‌های کشور خوداجرایی شده و طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده برای ۱۳۰ هزار نفر در گلخانه‌های کشور فرصت شغلی فراهم می‌شود.
به گزارش آذردید؛

داریوش سالم‌پور ظهر امروز در بازدید از گلخانه‌های اردبیل اظهار داشت:  در حال حاضر طرح توسعه گلخانه‌های کشور در قالب سیاست اقتصاد مقاومتی در طول چندین سال گذشته روند رو به رشدی به خود گرفته و به عنوان اولویت‌های اساسی و مهم در دستور کار است.

وی بیان کرد: با تلاش‌های انجام یافته در حال حاضر ۴۶ درصد گلخانه‌های کشور خوداجرایی شده و طبق پیش‌بینی‌های به عمل آمده برای ۱۳۰ هزار نفر در گلخانه‌های کشور فرصت شغلی فراهم می‌شود که این موضوع نیز به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی بوده و مورد توجه جدی واقع شده است.

مجری گلخانه‌های کشور گفت: با برنامه‌ریزی‌های اساسی در این زمینه و نیز اهداف مدون و درست در حال حاضر توانستیم ۱۳ هزار هکتار مجتمع گلخانه‌ای در سطح کشور احداث شده را به ۲۱ هزار هکتار برسانیم که در افزایش تولید محصولات گلخانه‌ای نیز نقش شایانی به دنبال داشته است.

سالم‌پور تصریح کرد: اشتغال‌زایی تا برابر ظرفیت و افزایش ۱۲ برابری تولید محصولات گلخانه‌ها نسبت به فضای باز زمینه صرفه‌جویی محصولات را توسعه گلخانه‌ها به دنبال داشته و در توسعه سیستم‌های مدرن آبیاری نقش شایانی را ایفا کرده است، به طوری که در این دو سال بیش از دو میلیارد متر مکعب صرفه‌جویی آن با توسعه گلخانه‌ها در کشت محصولات متنوع رقم خورده است.

وی اظهار کرد: ارائه تسهیلات برای متقاضیان و نیز حمایت از فعالان بخش کشاورزی را به عنوان اولویت اساسی در دستور کار قرار داده و با رفع موانع و مشکلات مسیر توسعه سرمایه‌گذاری را در بخش گلخانه‌ای محقق کرده‌ایم که این مسئله در توجیه اقتصادی و درآمدزایی مناسب نقش مهمی دارد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=2368
  • 546 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.