تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای برنامه های فرهنگی در بودجه ۱۴۰۳ 

  • کد خبر : 10835
  • 24 اسفند 1402 - 17:29
۱۹ میلیارد تومان اعتبار برای برنامه های فرهنگی در بودجه ۱۴۰۳ 
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: در سرفصل برنامه‌های فرهنگی ۱۹ میلیارد تومان و در حوزه ورزش نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده و تاکید بر آن بود تمامی برنامه‌ها مسجد محور،محله محور ،خیابان محور و با اثربخشی اجتماعی بیشتر در آموزش خانواده‌ها اجرا شود.
به گزارش آذردید؛

🔹سلامت صفری سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل در یکصدمین جلسه رسمی شورای شهر با تبریک ماه رمضان، فرا رسیدن عید باستانی نوروز و سال تحویل را تبریک گفت.

🔹 وی عنوان کرد: تصویب بودجه ۱۴۰۳ شهرداری، تصویب طرح تفصیلی مناطق پنجگانه، صدورمجوزهای برگزاری مسابقه طراحی باغ شریعت، حفاری فیبر نوری و مساعدت مالی به انجمن حمایت از زندانیان اردبیل و … از جمله اهم مصوبات یکصدمین جلسه شورا بود که با همدلی اعضای شورای شهر این اتفاقات مهم رقم خورد.

🔹صفری با بیان اینکه بودجه پیشنهادی سه هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی شهرداری اردبیل با تغییرات و اصلاحاتی در سقف بودجه درنهایت سه هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان تصویب شد؛ افزود: این بودجه نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲ حدود ۳۲ درصد رشد و افزایش داشته است.

🔹سخنگوی شورای شهر اردبیل تشریح کرد: در واقع ۷۲ درصد سال بودجه ۱۴۰۳ عمرانی و ۲۸ درصد آن جاری است و سرانه بودجه شهرداری برای هر نفر از ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

🔹رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: در سرفصل برنامه‌های فرهنگی ۱۹ میلیارد تومان و در حوزه ورزش نیز ۱۵ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده و تاکید بر آن بود تمامی برنامه‌ها مسجد محور،محله محور ،خیابان محور و با اثربخشی اجتماعی بیشتر در آموزش خانواده‌ها اجرا شود.

🔹صفری با بیان اینکه در سرفصل برنامه‌های عمرانی نیز ۲هزار و ۴۱۰ میلیارد تومان اعتبار گذاشته شده است؛ گفت: در راستای رویکرد جدید شورا مبنی بر برنامه محوری، اعضای شورای شهر از شهردار اردبیل خواستند تا در سال آتی شهر را به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل کرده و اتمام پروژه‌های نیمه تمام و ماندگار را در اولویت کاری خود قرار دهد.

🔹عضو شورای اسلامی شهر اردبیل هچنین با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۳ برای حمل و نقل و ترافیک شهری ۷۹۵ میلیارد تومان، بازگشایی و تملک ۵۶۷ میلیارد، توسعه و نگهداری فضای سبز ۳۰۰ میلیارد اعتبار درنظر گرفته شده است ؛افزود: بودجه تخصیص یافته برای خرید ماشین آلات و تجهیزات عمرانی و خدمات شهری ۱۵۰ میلیارد تومان است.

🔹وی تصریح کرد: اعتبار حوزه زیباسازی و مبلمان شهری ۸۹ میلیارد، توسعه شهرداری الکترونیک و ارتقا زیرساخت‌های فناوری ۶۰ میلیارد، ساماندهی مرکز زباله ۵۸ میلیارد، ایمنی و مدیریت بحران ۳۷ میلیارد و توسعه سرویس‌های بهداشتی ۱۷ میلیارد تومان میباشد.

🔹 صفری در تشریح جزییات بودجه ۱۴۰۳ عنوان کرد: بیش از ۱۲ پارک از جمله پارک‌های سالمندان،زرناس، شهرک‌های کوثر،رازی،اندیشه،پیله سحران، ولیعصر، آزادی، میراشرف، پارک صخره کارشناسان،پونه،باغ بزرگ شریعت، در حال تکمیل و احداث است که بودجه مناسبی برای آنها تخصیص یافته است.

🔹سخنگوی شورای شهر اردبیل همچنین بیان کرد: تکمیل و احداث پل‌های بسیج، نیایش، پل آقا باقر، خیابان ۴۵ متری سید صدرالدین و میدان آیت الله مشکینی، خروجی محله شهریار، تعریض حریم پل داروپخش،آسفالت تمامی کوچه های خاکی در سطح شهر باید در اولویت قرار گیرد.

🔹صفری ادامه داد: در این جلسه توسعه پازل در معابر شهری ، نهضت آسفالت معابره و خیابان‌ها، آماده سازی شهرک‌های کوثر،عطایی، ولیعصر،بعثت، شهرک تعزیرات، بهسازی نوران چای و لوله گذاری عالی قاپو به بالیخلی چای و غیره با اولویت به شهردار اردبیل تاکید شد.

🔹عضو هییت رییسه شورای شهر تاکید کرد: تکمیل، نصب و اتمام المان‌های میدان وحدت، نیار، معجز و کلخوران که به تصویب رسیده است بایستی به اتمام برسد.

🔹صفری تشریح کرد: در بررسی بودجه ۱۴۰۳ شهرداری، به هوشمندسازی و ارائه خدمات الکترونیکی در صدور پروانه، کنترل پروژه ،کارت بلیط،پارکینگ عمومی، پلاک هوشمند ،مرکز کنترل ترافیک همه اعضا تاکید داشتند.

🔹صفری افزود: همچنین در بودجه سال آتی به همسطح سازی آرامستان‌های غریبان، علیه، میراشرف و احداث دوباب ایستگاه جدید آتشنشانی، تقویت ناوگان شهری، اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا، خرید زباله‌دان، احداث پارک سوار،توسعه شبکه آب خام، تکمیل زمین ورزشی میراشرف، چاپ نقشه جدید شهر مطابق طرح تفصیلی، توسعه تابلوهای معابر و علائم رانندگی تاکید شده است.

🔹وی افزود: برای سال آتی خرید جرثقیل، ۵ دستگاه ژانراتور برق به مناطق، ۵ دستگاه کامیون، تیغه‌های برف روبی ،فینیشر، فلاسک آسفالت، لیفتراک تدارک دیده شده است.

🔹عضوشورای شهر اردبیل در آخر گفت: امیدواریم‌ باحمایت مسئولین عزیز و با پشتیبانی مردم و شهروندان گرامی با توکل به خداوند متعال به سمت تحقق این برنامه ها رفته و درسال آتی قدمهای مثبت و ماندگار برداریم.

 

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10835
  • 27 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.