تاریخ : پنج شنبه, ۴ تیر , ۱۴۰۵

۳۷ هزار دانشجو وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی شد‌ند

  • کد خبر : 4205
  • 30 September 2022 - 8:18
۳۷ هزار دانشجو وارد دانشگاه‌های علوم پزشکی شد‌ند
وزیر بهداشت گفت: ۲۵۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۵۶ دانشگاه داریم که نزدیک به ۲۰ هزار عضو هیئت علمی داریم و امسال با آزمون ۳۷ هزار دانشجو وارد دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند.
به گزارش آذردید؛

بهرام عین‌اللهی اظهار داشت: توفیق یافتیم در کنگره بین‌المللی علوم پزشکی به میزبانی اردبیل حضور پیدا کنیم و متاسفانه در طول سه سال گذشته به دلیل کرونا آخرین کنگره سال ۹۷ رقم خورد و خوشبختانه با وضعیت موجود در واقع این کنگره بعد از سه سال در حال برگزاری است و این افتخار است که از ظرفیت دانشجویان استفاده شده که طبق آمار ۶۰۰ نفر در این کنگره شرکت کردند که ۵۲۰ نفر از دانشجویان و ۸۰ نفر از اساتید دانشگاه علوم پزشکی هستند.

وی افزود: ۱۹۰۰ مقاله به این کنگره ارسال شده و تعدای از مقالات به صورت حضوری پذیرفته شده و تعدادی به شکل پوستر و ای‌پوستر بوده که در نهایت ۷۱۷ مقاله پذیرفته شده است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: برگزاری این کنگره حالت بین‌المللی دارد و دانشجویانی از سراسر دنیا در این همایش شرکت کرده‌اند و بر این باور هستیم برای این که رشد علمی در کشور ایجاد شود باید از ظرفیت دانشجویان استفاده شود و در مرکز تحقیقاتی نیز باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شود تا علاوه بر انتقال تجربیات به سایر دانشجویان استفاده از روش‌های کارهای پژوهشی آینده خوبی تامین شود و حرکت به سمت مرجعیت علمی باشد.

عین‌اللهی اذعان کرد: یکی از اهداف مهم از برگزاری این کنگره مشارکت بین اساتید و دانشجویان است که امیدواریم با تلاش‌های به عمل آمده سالانه یک بار این کنگره برگزار شود و با رای گیری به عمل آمده بیشترین رای را دانشگاه علوم پزشکی اردبیل کسب و برگزاری این کنگره به میزبانی استان اردبیل انجام یافت.

وی خاطرنشان کرد: هر دانشگاهی در کشور می‌تواند برتر باشد و زمانی نیست که دانشگاهی مادر و برتر باشد بلکه ملاک فعالیت و ارائه کار است و در حال حاضر نیز شاهد رونمایی از چندین مورد از فعالیت‌های حوزه پزشکی بودیم که در حال حاضر سه داروی اعصاب رونمایی شده که یکی از آن‌ها برای درمان ام اس است.

وزیر بهداشت تصریح کرد: دستگاه‌های اکسیژن ساز خوبی تولید شده که قابل مقایسه با انواع خارجی نیز نیست و این افتخاری است که در این استان به نمایش گذاشته می‌شود.

عین‌اللهی افزود: ۲۵۰ هزار دانشجوی علوم پزشکی در ۵۶ دانشگاه داریم که نزدیک به ۲۰ هزار عضو هیئت علمی داریم و امسال با آزمون ۳۷ هزار دانشجو وارد دانشگاه علوم پزشکی شده‌اند.

وی تصریح کرد: افزایش ظرفیت دستیاری مهم‌ترین اولویت بود که در مرحله اول ۴۰۰۰ دانشجوی دستیاری پذیرفتیم و ارتقا را شاهد هستیم.

لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=4205
  • 441 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.