علیرضا حسیننژاد شامگاه چهارشنبه در برنامه «مفتاحالجنه» که به همراهی معاون استاندار اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: عمده مشکل خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد دغدغه تأمین مسکن است که از بین مددجویان استان سه هزار و ۸۰۰ نفر در شهر اردبیل اجارهنشین هستند.
وی تصریح کرد: در ۲ سال اخیر با توجه به روند افزایش ودیعه مسکن و اجاره بها، اکثر مددجویان در پرداخت مبالغ اجاره واحدهای مسکونی دچار مشکل شدند و تنها راه ثبتنام در طرح نهضت ملی مسکن است که در این زمینه همراهی خوب خانوادههای تحت پوشش را شاهد هستیم.
مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: با همکاری راه و شهرسازی استان قرار شده پرداختی ۸۰ میلیون تومان آورده متقاضیان تحت پوشش کمیته امداد با مساعدتهای مسئولان کشوری انجام شده تا این خانوادهها، این مبلغ را واریز نکنند.
حسیننژاد افزود: البته در سایر مراحل واریزی آورده متقاضیان ضروری است تا خانوادههای تحت پوشش نیز بخشی از هزینهها را تأمین کنند اما قرار است بخش عظیمی از این منابع از طریق کمیته امداد و بانکهای عامل تأمین و واحدهای مسکونی به سرعت احداث و عملیاتی شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار تأمین مسکن برای مددجویان که کمیته امداد بخشی از ودیعه آنها را متقبل شده، سعی ما بر این است تا در حوزه درمان نیز بتوانیم مشکلات و هزینههای سنگین درمانی این خانوادهها را پرداخت کرده و با کمک و مساعدت در این حوزه دغدغه خانوادهها را به حداقل برسانیم.

