تاریخ : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵

فوت ۶ نفر با مسمومیت گاز مونوکسید کربن در اردبیل

  • کد خبر : 5471
  • 13 June 2023 - 10:59
فوت ۶ نفر با مسمومیت گاز مونوکسید کربن در اردبیل
مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل اعلام کرد: در ۲ ماه نخست امسال ۶ نفر در این استان به‌دلیل مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.
به گزارش آذردید؛

دکتر نگار خوشنویس اظهار کرد: کاهش ناگهانی دما در برخی از روزها در بازه زمانی ۲ ماهه و استفاده از وسایل گرمایشی غیرایمن و غیراستاندارد از عوامل بروز این حوادث در استان بود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل افزود: در سال گذشته نیز ۴۰ نفر شامل ۲۷ مرد و ۱۳ زن در این استان به‌دلیل مسمومیت و خفگی با گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند که بیشترین قربانیان گازگرفتگی سال ۱۴۰۱ ، مربوط به دی ماه و با ۱۴ مورد فوتی شامل ۱۱ مرد و سه زن بوده است.

وی با بین اینکه علایم و نشانه‌های مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن ممکن است به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شود، اظهار کرد: علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، ‏وزوز گوش و خواب آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی، کما و در نهایت مرگ از اثرات تماس طولانی با گاز مونوکسید کربن است.

لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=5471
  • 170 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.