تاریخ : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵

مسمومیت ۱۱ نفر در مشگین‌شهر بر اثر مصرف قارچ سمی

  • کد خبر : 7136
  • 08 October 2023 - 8:41
مسمومیت ۱۱ نفر در مشگین‌شهر بر اثر مصرف قارچ سمی
سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر از مسمومیت ۱۱ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی در این شهرستان طی چند روز اخیر خبر داد.
به گزارش آذردید؛

دکتر امین ابراهیمی نسبت به پرهیز از مصرف قارچ‌های خودرو در طبیعت هشدار داد و گفت: این افراد طی چند روز اخیر بر اثر مصرف قارچ سمی، دچار مسمومیت شده و در بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر بستری شدند.

وی بیان کرد: خوشبختانه با مداخله پزشکی به‌موقع هیچ کدام از این افراد مسموم شده فوت نکرده ولی روند درمان آنها ادامه دارد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مشگین‌شهر به مردم توصیه کرد که با توجه به وجود قارچ‌های بهداشتی و بی‌خطر در بازار، از مصرف هر گونه قارچ جمع‌آوری شده از طبیعت خودداری کنند.

وی همچنین با اشاره به حضور گشت‌های مرکز بهداشت شهرستان مشگین‌شهر در مراکز فروش تره‌بار گفت: در هیچ‌یک از مراکز رسمی فروش میوه و تره‌بار، فروش قارچ کوهی و جمع‌آوری شده از طبیعت مشاهده و گزارش نشده است.

دکتر ابراهیمی اظهار کرد: مردم در صورت بروز علایم و نشانه‌های گوارشی مانند تهوع، استفراغ و اسهال چهار تا ۱۲ ساعت پس از مصرف خوراکی قارچ فرد مورد نظر را هر چه سریع‌تر به مراکز درمانی منتقل کنند.

وی تاکید کرد: در مواردی که علایم گوارشی پس از مصرف قارچ به صورت تاخیری و با فاصله بیش از ۶ ساعت از مصرف قارچ رخ دهد، نشان دهنده آن است که این دسته از قارچ‌ها، درجه سمی به‌مراتب بیشتری دارند که موجب بروز نارسایی حاد کبدی و مرگ مصرف‌کنندگان نیز می‌شود.

لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7136
  • 232 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.