تاریخ : چهارشنبه, ۳ تیر , ۱۴۰۵

۱۸ نفر با گاز مونوکسید کربن در اردبیل مسموم شدند

  • کد خبر : 5687
  • 24 June 2023 - 10:35
۱۸ نفر با گاز مونوکسید کربن در اردبیل مسموم شدند
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از مسمومیت ۱۸ نفر با گاز مونوکسید کربن در اردبیل خبر داد.
به گزارش آذردید؛

سعید مهری روز شنبه  اظهار کرد: ساعت سه بامداد روز شنبه سوم تیر ماه ۱۴۰۲ طی تماس با مرکز اورژانس ۱۱۵ اردبیل مبنی بر مسمومیت ۱۸ نفر از ساکنان یک منزل با گاز مونوکسید کربن در محله میراشرف اردبیل، بلافاصله ۲ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شدند.

وی افزود: اقدامات درمانی برای همه افراد حادثه دیده در محل انجام یافته و مسموم‌شدگان جهت دریافت درمان‌های تکمیلی توسط اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام خمینی(ره) اردبیل منتقل شدند.

رئیس مرکز مدیرت حوادث و فوریت‌های دانشگاه علوم پزشکی اردبیل افزود: حال همه افرادی که دچار مسمومیت با گاز CO شده بودند ، مساعد است.

دکتر مهری یادآورشد: کم‌دقتی در استفاده از وسایل گرمایشی در مکان‌های سربسته و منازل مسکونی، به دلیل عدم رعایت هشدارهای امنیتی و سهل‌انگاری موجب رخ دادن حوادث ناگوار می‌شود.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از بروز هر نوع حادثه ناگوار مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن شهروندان باید قبل از روشن کردن وسایل گرمایشی مثل بخاری از متصل بودن صحیح دودکش ‏بخاری به بدنه بخاری و محل خروج گاز در ساختمان اطمینان حاصل کنند.

لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=5687
  • 192 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.