تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

آغاز برگزاری دادگاه های علنی برخط دادگستری استان از هفته جاری 

  • کد خبر : 9824
  • 14 دی 1402 - 21:54
آغاز برگزاری دادگاه های علنی برخط دادگستری استان از هفته جاری 
معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان از برگزاری سه دادگاه علنی بر خط در شعب دادگاه عمومی و حقوقی شهرستان اردبیل در طی هفته جاری خبر داد. 
به گزارش آذردید؛

صادق صادق زاده، معاون فناوری اطلاعات و برنامه‌ریزی دادگستری استان اردبیل در خصوص راه اندازی دادرسی های الکترونیکی در محاکم قضایی استان گفت: برگزاری دادگاه علنی برخط مصداق ایجاد نظارت همگانی بر دادرسی عادلانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نمادی از شفافیت در عرصه قضایی کشور است.

وی تصریح کرد: با توجه به اصل ۱۶۵ قانون اساسی و همچنین در اجرای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری و تاکیدات ریاست محترم قوه قضاییه، برگزاری دادگاه ها به صورت علنی و برخط به عنوان برنامه اجرایی ذیل اهداف سند تحول و تعالی قضایی از هفته جاری توسط این معاونت در دستور کار قرار گرفته و امیدوار هستیم این طرح را بزودی در کل محاکم استان اجرایی کنیم.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان افزود: اجرای دادگاه علنی برخط ، علاوه بر نظارت همگانی، امکان داوری جامعه حقوقی اعم از اساتید ، دانشجویان دانشگاه های حقوق و وکلاء و کارشناسان را فراهم می نماید و از طرفی نیز عامل مهم در ارتقای دانش حقوقی جامعه از طریق مشاهده آنلاین دادگاه است.

وی گفت: همچنین اصحاب رسانه نیز می توانند با مشاهده آنلاین دادگاه ها گزارشی از روند پرونده ها تهیه و مسایل قضایی را به اطلاع عموم مردم برسانند.

صادق زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: که این طرح مورد استقبال عموم مردم و جامعه حقوقی قرار گرفته و موجبات بهره مندی علمی آن در جامعه بیش از پیش محقق گردد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان گفت: دادگاه های علنی برخط در دادگستری استان اردبیل با اطلاع رسانی های قبلی انجام می شود و علاقمندان می توانند از طریق اطلاعیه های منتشر شده با ورود به آدرس :

http://www.skyroom.adliran.ir/ch/lms.ardebil

در سالن های مجازی برگزاری دادگاه های علنی برخط حضور یابند.

 

 

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9824
  • 68 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.