تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

آغاز فاز مهم بازگردانی پساب خروجی به خط تولید

  • کد خبر : 11729
  • 16 خرداد 1403 - 9:44
آغاز فاز مهم بازگردانی پساب خروجی به خط تولید
تجارت دوخت برتر سبلان نه تنها در عرصه تولید موفق عمل کرده، بلکه در حفظ محیط زیست و مشارکت همه‌جانبه با دستگاه‌های اجرایی در بین واحد‌های مختلف شهرک‌های صنعتی اردبیل رزومه درخشانی از خود برجای گذاشته است.
به گزارش آذردید؛

💠 تجارت دوخت برتر سبلان نه تنها در عرصه تولید موفق عمل کرده، بلکه در حفظ محیط زیست و مشارکت همه‌جانبه با دستگاه‌های اجرایی در بین واحد‌های مختلف شهرک‌های صنعتی اردبیل رزومه درخشانی از خود برجای گذاشته است.

💠 کارخانه‌ای که به اثبات رسانده هزینه برای حفظ محیط زیست به همان اندازه که در عرصه تولید و درآمدزایی نقش‌آفرین است، در صیانت از محیط زیست نیز عین سرمایه‌گذاری بوده و این مهم را نه در شعار بلکه در عمل نشان داده است.

💠 امر قابل توجهی است که مجموعه‌ای با این گستره و عظمت در صنعت نساجی که تحت پوشش بانک تجارت فعالیت می‌کند با هفت کارخانه مجزا و بدون وابستگی به هیچ نهاد و ارگانی توانسته نیاز بالای مصرفی آب را در حرکتی مهم و ارزشمند کاهش و به مرحله بهینه‌سازی برساند.

💠 این در حالی است که در طی بازدیدهای مختلف مسئولان و دستگاه‌های متولی از تصفیه‌خانه شرکت نیز پاسخگوی مطالبات درخواستی بوده و با استفاده از نیروهای بومی و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در ارتباط با اجرای سه فاز مهم و اصلی بهینه‌سازی تصفیه‌خانه شرکت، گام‌های اساسی و مهمی برداشته که در نوع خود برای استان اقدامی شایسته در حوزه مدیریت و کنترل آلودگی زیست محیطی محسوب می‌گردد.

💠 در همین راستا فاز نخست و آغازین این طرح، با هدف کاهش آب مصرفی خروجی تصفیه‌خانه شرکت به تصفیه‌خانه شهرک صنعتی ۲ اردبیل در کم‌ترین زمان ممکن اجرایی و عملیاتی گردیده است.

💠 با تلاش‌های انجام گرفته تجارت دوخت برتر سبلان، در سال‌های اخیر توانسته حجم ورودی به استخر تصفیه‌خانه و حجم خروجی از تصفیه‌خانه شرکت به تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی اردبیل را با همکاری واحد فنی شرکت که حداقل ۴۰ درصد از آب‌های مورد استفاده در دستگاه‌های سالن رنگرزی و مقدمات و ایندیگو شامل می‌شود را به استخر آب نرم برگرداند.

💠 خوشبختانه همچنین با اقدامات عملیاتی مهم انجام یافته، حجم خروجی پساب‌های صنعتی از تصفیه‌خانه شرکت به تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی بعد از اصلاح و تعمیرات انجام گرفته بر روی ماشین‌آلات سالن‌ها، رنگرزی و مقدمات و ایندیگو و کاهش آب مصرفی دستگاه به وضعیت قابل قبول رسیده است.

💠 در امتداد آن، فاز دوم و سوم نیز به منظور بهینه‌سازی سیستم تصفیه‌خانه شرکت به تصفیه‌خانه شهرک صنعتی و برگرداندن آب پساب خروجی تصفیه‌خانه به خط تولید، در آینده‌ای نزدیک به مرحله مثمرثمر خواهد رسید.

💠 از طرفی با توجه به اهمیت موضوع کیفیت پساب فاضلاب تصفیه‌خانه شرکت، با همکاری و به‌روزرسانی دستگاه‌های موجود تصفیه‌خانه توسط واحد فنی تصفیه‌خانه شرکت، شرکت دانش‌بنیان و تزریق مواد شیمیایی جدید به خط تصفیه‌خانه، اقدامات لازم مطابق با استانداردهای موجود به تصفیه‌خانه شهرک‌های صنعتی اردبیل در حال انجام است.

💠 این تلاش‌ها و صرف هزینه‌های کلان روزی طعم شیرین‌تری به خود خواهد گرفت که تجارت دوخت برتر سبلان در خط مقدم حفظ محیط زیست پرچم خود را به اهتزاز درآورده و همانند همیشه به عنوان الگویی نوین برگ زرینی در بین واحد‌های تولیدی بخش خصوصی رقم بزند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11729
  • 27 بازدید

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.