تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

اولویت و زمان اتمام پروژه های عمرانی در لایحه پیشنهادی مشخص شود/حل مشکلات فاضلاب شهر با مدیریت جهادی

  • کد خبر : 9458
  • 03 دی 1402 - 8:30
اولویت و زمان اتمام پروژه های عمرانی در لایحه پیشنهادی مشخص شود/حل مشکلات فاضلاب شهر با مدیریت جهادی
عضو شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به اینکه در آستانه بودجه نویسی برای سال آتی قرار داریم، لذا توجه به چند پیشنهاد برای مدیران مجموعه مدیریت شهری میتواند منجر به تدوین واقعی و عملیاتی تر این بودجه شود.
به گزارش آذردید؛

سلامت صفری عضو شورای شهر اردبیل گفت: با توجه به اینکه در آستانه بودجه نویسی برای سال آتی قرار داریم، لذا توجه به چند پیشنهاد برای مدیران مجموعه مدیریت شهری میتواند منجر به تدوین واقعی و عملیاتی تر این بودجه شود.

وی با اشاره به اینکه سقف بودجه سال ۱۴۰۳ بایستی یک عدد و رقم واقعی از طرف شهرداری پیشنهاد شود تا از پیشنهاد لوایح جابجایی زود هنگام و بین راهی جلوگیری شود؛افزود: برای تکمیل پروژه های نیمه تمام و زخمی بایستی بودجه کافی در نظر گرفته شود چرا که امروز پروژه های نیمه تمام و زخمی ۱۰ ساله و چند ساله مردم را عصبانی و شورا و شهرداری را بی اعتبار کرده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اردبیل ادامه داد: بودجه های فرهنگی، ورزشی و آموزشی و تربیتی را باید هدف دار تعیین کنیم. یعنی اینکه لایحه بودجه سال آتی مسجد محور، محله محور و خانواده محور پیشنهاد شود چون سیرت و صورت شهر اسلامی به مساجد، مصلی و اماکن مقدس و زیارتگاهی آن شهر است که قلب فرهنگی شهر هستند ؛لذا فرهنگ قوی فقط با بودجه بیشتر قوی نمی شود بلکه باید بودجه را با برنامه محور و هدفمند تعیین کنیم تا تمامی شهروندان و جوانان بتوانند بهره ببرند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر اردبیل تصریح کرد:شهرداری باید اولویت بندی و زمانبندی پروژه ها ی نیمه تمام را در لایحه پیشنهادی بودجه مشخص کند که متاسفانه تا کنون در تاریخ بودجه نویسی شهرداری به این مورد توجه نشده است.

سلامت صفری با درخواست از شهرداری در مورد اتمام پروژه های عمرانی و ضرورت پاسخ اقناعی به اذهان عموم گفت؛ امروز نه مردم نه شورا و نه شهردار نمی‌دانند که تعدادی از پروژه های نیمه تمام چه زمانی به اتمام خواهند رسید که این اسیب باید رفع شود. برای نمونه زمان اتمام تملک باغ شریعت یا قره پاچا، احداث ایستگاه کار، خروجی محله شهریار، ساماندهی مراکز دفن زباله ، ساماندهی بالیخلی چای و رودخانه سلمان اباد، وصل شهرک ولیعصر و نیایش به میدان موذن زاده، ورزشگاه میر اشرف، تکمیل پل بسیج، تملک املاک پل اقا باقر ،احداث سوله ماشین آلات معلوم نیست چه وضعیتی دارند و چه زمانی به اتمام میرسند. اتمام این پروژه ها مطالبه مردم و اعضای شورای شهر است و درخواستم این است که این زمان‌بندی و اولویت بندی ها در دل و بتن و متن لایحه پیشنهادی بودجه حل شود.

صفری افزود: این نیز جای سوال است که المان وحدت، هدایت ابهای سطحی، بازگشایی خیابان صدرالدین، تجهیز وسایل بازی و ورزش پارکها، برنامه توسعه ای شهرداری الکترونیک و ارتقا زیر ساخت های فناوری های نوین و نامگذاری محلات و پلاک های هوشمند کی تمام خواهد شد؟

عضو هیئت رئیسه شورای شهر اردبیل با بیان اینکه طبق ماده ۸ بند ۲ قانون شورا بررسی شناخت کمبودهای و نیازهای اجتماعی بهداشتی و رفاهی شهر از وظایف شورا و شهرداری است؛گفت: یکی از مشکلات اساسی و نیازهای اساسی شهروندان خصوصا در مناطق کم برخوردار بحث فاضلاب شهری است. مشکل فاضلاب تاحدودی در حریم مرکزی شهر در سال گذشته و امسال حل شده ولی در حریم بیرونی شهر یعنی در مناطق کم برخوردر این مشکل لاینحل مانده است و مناطق گلمغان، ملا باشی، سلمان باد، کاظم اباد، اسلام اباد، کریم اباد، مهراباد، پناه اباد، سید اباد، احمدیه، نیار، جمشیداباد، ابراهیم اباد و همه مناطق کم برخوردار هنوز بدون انشعاب فاضلاب شهری هستند و هفته ای دوبار با کشیدن چاه فاضلاب هزینه مالی سنگینی بر اهالی تحمیل می شود. وضعیت بهداشتی این مناطق به مرحله تهدید آمیزی رسیده است ومردم از دست مسئولین خصوصا از آنهایی که قول داده اند و عمل نکرده اند عصبانی هستند.

وی با اشاره به اینکه با یک مدیریت جهادی و انقلابی میتوان این مشکل را در دل بودجه ۱۴۰۳ حل کرد؛ افزود: نمونه این مشکل را در دور چهارم شورا حل کردیم. برای اولین بار بعد از ۳۰ سال آب شرب تصفیه شده شهر را به همان مناطق وصل کردیم. در این مورد هم میتوان با رایگان کردن هزینه حفاری در این مناطق در بودجه سال ۱۴۰۳ و یا به حداقل رساندن این هزینه و ورود شرکت آب و فاضلاب به این موضوع،در این مناطق عملیات لوله گذاری و انشعاب را انجام داد و این مشکل را نیز حل کرد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9458
  • 83 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.