تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

برخورد جدی دستگاه قضایی با ترک فعل مدیران در بحث عدم اقدام برای تثبیت و اخذ سند تک برگی برای املاک دولتی 

  • کد خبر : 11568
  • 27 اردیبهشت 1403 - 14:38
برخورد جدی دستگاه قضایی با ترک فعل مدیران در بحث عدم اقدام برای تثبیت و اخذ سند تک برگی برای املاک دولتی 
مقام عالی قضایی استان اردبیل از برخورد جدی دستگاه قضایی با ترک فعل مدیران در بحث عدم اقدام برای تثبیت و اخذ سند تک برگی برای املاک دولتی خبر داد.
به گزارش آذردید؛

 

 

 

 

مقام عالی قضایی استان اردبیل از برخورد جدی دستگاه قضایی با ترک فعل مدیران در بحث عدم اقدام برای تثبیت و اخذ سند تک برگی برای املاک دولتی خبر داد.

 

دومین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی بعد از ظهر با حضور رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان، معاونین قضایی رئیس کل و جمعی از مدیران و مسئولان متولی در دادگستری استان برگزار شد.

 

به گزارش اداره رسانه وروابط عمومی دادگستری استان اردبیل ، حجت الاسلام والمسلمین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان در این جلسه با تبیین و تشریح اهمیت صیانت و حفاظت از بیت المال تصریح کرد: یکی از مهمترین رویکردهای دستگاه قضایی استان رصد و نظارت بر عملکرد سایر دستگاه ها و نهادها در نحوه صیانت و نگهداری از اموال بیت المال است و در این بین یکی از مهمترین موارد مطرح بحث تثبیت و نگهداری اراضی و املاک ادارات دولتی است که این کار با اخذ سند تک برگی محقق می شود . لیکن متأسفانه مشاهده می شود که برخی از مسئولان و مدیران برخی از ادارات اهتمام جدی در این موضوع نداشته و برای بسیاری از املاک اداره متبوع خود تاکنون سند تک برگی دریافت نکرده اند.

وی افزود: ترک فعل مدیران مصادیقی دارد که در قانون به وضوح مشخص شده و عدم اقدام برای تثبیت املاک و اخذ سند تک برگی برای زمین ها و املاک مربوط به ادارات و نهاد های دولتی از سوی مسئولان آن اداره مصداق بارز ترک فعل است که دستگاه قضایی نیز در راستای صیانت و حفاظت از بیت المال با مدیران متخلف مطابق با قانون برخورد می کند .

 

مقام عالی قضایی استان به روسا و دادستان های حوزه های قضایی نیز دستور داد تا با اقدام جهادی همکاری لازم با مجموعه های اجرایی را داشته و در مواقع لزوم دستورات قضایی لازم را در امر تسریع و تسهیل اجرای قانون حدنگاری در استان داشته باشند .

در این جلسه مدیران و مسئولان حاضر نیز گزارشی از وضعیت اداره متبوع خود در امر صیانت از اموال بیت المال و اخد سند تک برگی ارایه نمودند.

 

اداره رسانه و روابط عمومی دادگستری کل استان اردبیل

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11568
  • 28 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.