تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار در پارس آباد مغان در حال احداث است

  • کد خبر : 10366
  • 16 بهمن 1402 - 13:20
بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار در پارس آباد مغان در حال احداث است
بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت 1600 هکتار در پارس آباد مغان در حال احداث است
به گزارش آذردید؛

نوبخت اژدری که بهمراه شایان نادری ، رئیس سازمان امور عشایری ایران و جمعی ازمسئولین محلی به منظور افتتاح طرحهای گلخانه ای در پارس آباد مغان حضور دارد با اعلام این خبرافزود: در حال حاضر تعداد پنج شهرک تولیدی در استان فعال هستند که یکی از این واحد ها شهرک دامپروری و ۴ شهرک دیگرواحد های گلخانه ای می باشد .

وی گفت :شهرک گلخانه ای قره قاباخ با وسعت ده هکتار به صورت کامل به بهره برداری رسیده است و همچنین شهرک گلخانه ای فیروز آباد به میزان ده هکتار نیز به بهره برداری رسیده است و ده هکتار نیز در دست احداث می باشد .

این مقام مسئول افزود: یک مجتمع گلخانه ای نیز در بیله سوار مغان در حال احداث است که یک هکتار ازآن به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد : بزرگترین شهرک گلخانه ای کشور به مساحت ۱۶۰۰ هکتار در پارس آباد مغان به اجرا در آمده است که عملیات اجرایی شروع این پروژه از اوخرسال ۱۳۹۷ بوده و با حمایت های دولت زیر ساختهای لازم از قبیل گاز و آب و برق با صرف اعتبار ۵۰ میلیارد تومان انجام شده است.

از مجموع ۱۶۰۰ هکتار از این پروژه ۷۰۰ هکتار آن به سرمایه گذاران واگذار شده است . در حدود ۳۰۰ هکتار از این پروژه در حال احداث سازه می باشد که در حال حاضر ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

وی بیان داشت : ازاین پروژه ۱۸۰ هکتار آن بطور کامل به بهره برداری رسیده است که پیش بینی می کنیم بالای ۳۵ هزار تن محصول گلخانه ای ازاین میزان برداشت شود. وی میزان درآمد دلاری از این سطح را بالای ۳۰ میلیون دلار دانست و افزود:بازارهای هدف صادرات این محصول کشورهای آسیای میانه و روسیه می باشد و فلفل دلمه ای ، بادمجان لامپی ، خیار و گوجه از عمده محصولات تولیدی این شهرکها می باشد .

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=10366
  • 68 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.