تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳
استاد نصیریان:

تجلیل هنرمندان و نامداران استانی یکی از اقدامات خوب صندوق اعتباری هنر است

  • کد خبر : 8838
  • 16 آذر 1402 - 10:12
تجلیل هنرمندان و نامداران استانی یکی از اقدامات خوب صندوق اعتباری هنر است
استاد علی نصیریان گفت: خلاقیت خاص خداوند است که با عشق به انسان عطا کرده است. آفرینش هنری جوشش درونی و معنوی است که بروز آن به سادگی نیست بلکه رنج بسیار دارد. هنرمندی که عمرش را در این راه صرف می کند رنج می کشد و در عین حال لذت می برد.  
به گزارش آذردید؛
 
استاد علی نصیریان نیز در آیین نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل با ابراز خرسندی از حضور در این مراسم، گفت: خلاقیت خاص خداوند است که با عشق به انسان عطا کرده است. آفرینش هنری جوشش درونی و معنوی است که بروز آن به سادگی نیست بلکه رنج بسیار دارد. هنرمندی که عمرش را در این راه صرف می کند رنج می کشد و در عین حال لذت می برد.
وی تصریح کرد: هنر پس از زبان بخش بسیار تأثیرگذار این مملکت است و هنرمند از جانش مایه می گذارد. اولین کسی که از آفرینش هنری خویش لذت می برد خود هنرمند است و هیچگونه مادیاتی جوابگوی آن نیست.
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون کشور در ادامه افزود: سلام و احوالپرسی ساده که مردم با من می کنند یعنی رابطه انسانی. بسیار مهم است که انسان با دیگران رابطه داشته باشد و انسان توانسته باشد با کار خلاقانه و معنادار از نظر زندگی خانوادگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی فایده داشته باشد.
وی، در ادامه با اشاره به خصلت مهمان نوازی ایرانیان گفت: ما مردم مهمان نوازی و در عین حال قدرشناس هم هستیم که حسن بسیار بزرگی است. این قدرشناسی هم برای نسل گذشته و هم نسل آینده خوشایند است.
با تمام وجود و کمال میل به مراسم نکوداشت نامداران و هنرمندان استان ها می آیم
این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون تجلیل از هنرمندان پیشکسوت را یکی از اقدامات خوب صندوق اعتباری هنر عنوان کرد و افزود: زمانی که از من برای حضور در این مراسم دعوت بعمل می آید من با تمام وجود می آیم زیرا می دانم هنرمند عمرش را پای کارش گذاشته است و این بسیار ارزشمند است. در چهار استان این اقدام ارزشمند انجام شده است و از نظر من کار بسیار خوبی است. من به تمام هنرمندان تعظیم می کنم.
در ادامه این مراسم استاندار اردبیل نیز طی سخنانی از اقدام شایسته صندوق اعتباری هنر در تکریم اصحاب فرهنگ و هنر این استان تقدیر کرد.
سید حامد عاملی با اشاره به شاخصه های مهم فرهنگی و هنری استان اردبیل اظهار داشت: ما به حضور شخصیت های برجسته و مفاخر فرهنگ و هنر این استان افتخار می کنیم.
استاندار اردبیل تصریح کرد: معتقدیم که هرانسانی توانسته است توانمندی و تجربه ای کسب کند و برای ما سرمایه ای به میراث می گذارد،  باید مورد تقدیر قرار گیرد و درمقابل کسانیکه که سعی در کوچک کردن تلاش های دیگران دارند بایستیم.
وی در ادامه افزود: ما با تمام توان باید حافظ سرمایه های کشور باشیم و همچنین از ظرفیت آنان برای رشد، توسعه و عزت مملکت استفاده کنیم.
در پایان این مراسم از شماری از هنرمندان پیشکسوت و فعالان عرصه فرهنگ هنر اردبیل همچون اسمعیل امینی (شعر و ادب)، فرهادقائمیان (سینما)، اتابک پورنادری (هنرهای نمایشی)، حسن مردانه (نقاشی)، صابرصفائی (خوشنویسی)، خسرو حیدری علی کمر ( نقاشی)، حسن معترض(خوشنویسی )، بابک گرمچی ( هنرهای تجسمی)، موسی رجبی اصل (هنرهای تجسمی)، میربهاء الدین خراسانی مقدم (موسیقی)، عادل الفی کنچوبه ( موسیقی)، قدرت پورحسن ( موسیقی)، اصغرجاویدزردآلو(سینما)، میر نبی عزیز زاده (نویسندگی)، احمد پروستان (هنرهای نمایشی)، روح اله حبیب زاده اردبیلی (هنرهای نمایشی)، نادر مهدیلو (هنرهای نمایشی)، عباسعلی یحیوی (شعر و ادب)، توران قربانی صادق(نویسندگی)، داوود طیب زاده (شعر و ادب)، بیوک جامعی(نویسندگی)، محمود صفری(قرآن و عترت)، عبدالحسین محمدپور (قرآن و عترت)، علی طالعی(قرآن و عترت)، علی حمید خلق(قرآن و عترت)، حسین غفاری علی بلاغی (شعر و ادب)، محمدباقر تمدنی(شعرآیینی)، غلامرضا هادی (شعر و ادب)، عسگرشاهی زاده انزابی (شعر و ادب)، نادر پرستار (مطبوعات) و رسول ناصرآزاد (مطبوعات) تجلیل بعمل آمد.
این چهارمین آئین نکوداشت هنرمندان نامدار، پیشکسوت و یا دارای نشان درجه یک هنری است که در استان ها توسط صندوق اعتباری هنر در دولت مردمی  برگزار می شود.
Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8838
  • 48 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.