تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

حضرت زهرا (س) الگوی ولایت مداری در اسلام است

  • کد خبر : 9128
  • 26 آذر 1402 - 8:41
حضرت زهرا (س) الگوی ولایت مداری در اسلام است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: حضرت زهرا (س) ولایت مداری همراه با معرفت دینی را به مسلمانان آموخت.
به گزارش آذردید؛

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در «محفل قرآنی فاطمی» در مسجد امام موسی کاظم (ع) اردبیل با تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) در سخنانی گفت: برای شناخت منزلت و شأن حضرت زهرا (س) باید به آیه‌های قرآن و حدیث و کلام پیامبر(ص) و اهل بیت (ع) مراجعه کرده و دریابیم که چرا حضرت زهرا (س) به عنوان الگو و سرآمد مردان و زنان عالم معرفی شده‌اند.

وی حضرت زهرا (س) را الگوی معرفت به خدا عنوان کرد و افزود: حضرت زهرا (س) در خطبه فدکیه خداوند را به خوبی معرفی کرده و در کنار آن معرفت به ولایت و امامت را به مسلمانان سفارش کرده که باید الگوی ولایت مداری برای همگان باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با بیان اینکه فاطمه زهرا(س) و اهل بیت نه تنها خود در مسیر سعادت بودند، بلکه دیگران را نیز با نور و معنویت خود متاثر می‌کردند، گفت: در چنین خانه و خانواده‌ای یاد و نام خداوند همواره در جریان بوده و اندیشه‌های شیطانی توان نفوذ ندارد.

حجت الاسلام جعفرزاده با اشاره به جایگاه انفاق و ایثار در زندگی زهرای مرضیه (س) و اهل بیت ایشان، گفت: در روایتی از حضرت فاطمه(س) نقل شده است: از دنیای شما محبّت سه چیز در دل من نهاده شد: «تلاوت قرآن، نگاه به چهره پیامبر خدا و انفاق در راه خدا» که انفاق و ایثار جزو شاخصه‌های زندگی آن بانوی بزرگوار است.

وی در پایان به اهمیت و جایگاه تربیت فرزند در سبک زندگی فاطمی نیز اشاره کرد و افزود: حضرت فاطمه(س) برای تربیت فرزندانش توان مضاعف اختصاص می‌داد، لذا تربیت فرزند اصل مهمی در سبک زندگی فاطمی بوده و مادران باید فرزندان خود را در اولویت قرار دهند و به شکل مناسب تربیت کنند.

در این مراسم قاریان کشوری و بین المللی قرآن استاد احمد ابوالقاسمی و استاد مهدی غلام نژاد به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخته و در ادامه مداحی در سوگ شهادت حضرت زهرا (س) انجام و حاضرین به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9128
  • 69 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.