تاریخ : شنبه, ۳۰ تیر , ۱۴۰۳

رسانه‌ها موتور محرکه صنایع 

  • کد خبر : 9297
  • 30 آذر 1402 - 7:34
رسانه‌ها موتور محرکه صنایع 
با توجه به توسعه صنعت در تمامی حوزه‌های زندگی و نقش آن در بهبود زندگی بشر امروزی که بسیاری از نیاز‌های آن را تامین میکند و در آسایش و رفاه مردم تاثیر مستقیم دارد و به جرأت می‌توان گفت که بدون اتکا به صنعت و فراورده‌های آن انسان به دوران غارنشینی برمیگشت و در بربریت کامل بسر می‌برد.
به گزارش آذردید؛

با توجه به توسعه صنعت در تمامی حوزه‌های زندگی و نقش آن در بهبود زندگی بشر امروزی که بسیاری از نیاز‌های آن را تامین میکند و در آسایش و رفاه مردم تاثیر مستقیم دارد و به جرأت می‌توان گفت که بدون اتکا به صنعت و فراورده‌های آن انسان به دوران غارنشینی برمیگشت و در بربریت کامل بسر می‌برد.

اگر نگاهی اجمالی به کشور‌های صنعتی و مدرن دنیا داشته باشیم خواهیم دید که در آن جوامع صنعت و رسانه مکمل همدیگر بوده و صنایع با تبلیغات گسترده محصولات خود را از طریق همین رسانه‌ها به یافتن بازار‌ها و معرفی کالا‌ها و خدمات خود اقدام می‌نمایند که باعث رشد و فرا روز افزون کسب و کار خود و ایجاد ثروت و به تبع آن توسعه کشور‌های صنعتی انجامیده است.

اگر دقت کرده باشیم روزنامه‌ها و رسانه‌های غربی بسیار پر کارتر و پر مخاطب‌تر از روزنامه‌ها و رسانه‌های شرقی است، چون که آن‌ها بسیار قبل‌تر از ما به اهمیت رسانه‌ها و نقش آن در توسعه جوامع پی برده‌اند رسانه‌ها می‌توانند با تبلیغ گسترده محصولات صنعتی و بازاریابی برای آن‌ها مشوق در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی به رشد تولیدات صنعتی کمک شایان و غیر قابل انکاری نمایند.

برای همین است که غربی‌ها اعتقاد دارند هر کس که رسانه‌ها را در اختیار داشته باشد جهان را می‌تواند کنترل کند و هر کشوری که از قدرت رسانه‌ای کمتری برخوردار باشد منزوی بوده و جز کشور‌های ضعیف رده بندی خواهد شد.

این در حالی است که برای داشتن جامعه توسعه یافته و پایدار باید به نقش رسانه‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشیم و حامی و مشوق آن‌ها باشیم و از آن‌ها در توسعه ضمایم بهره‌مند شویم که بدون رسانه صنعت و توسعه هیچ معنایی ندارد و در واقع نطفه خفه خواهد شد.

در واقع رسانه‌ها و چشم‌های بیدار و ناظر جوامع هستند که اگر آن‌ها را حذف کرده و کنار بگذاریم انگار که چشم‌های خود را کور کرده‌ایم و خود را در دنیایی پر از ظلمات افکنده‌ایم و در واقع رسانه‌ها با کمترین هزینه ببشترین بازدهی را به صنایع می‌توانند برساند اگر کسب و کاری تبلیغ نشود اصلا نمی‌تواند دوام بیاورد مگر آن که کسب و کار در حد یک نهر کوچک یا نهایتا یک استان باشد، ولی اگر صنعتی بخواهد از مرز‌ها پا فراتر بگذارد و ناگریز از پناه بردن به رسانه‌ها ندارد که هم با جذب سرمایه و هم بازاریابی و نشر اخبار آن‌ها در پیشرفت صنایع سهمیم باشند و به قول اقتصاددانان تبلیغ است هزینه نیست بلکه سرمایه است و این مهم تنها با همکاری رسانه‌ها با صنایع امکان‌پذیر است.

یادداشت از حسین رضاپور

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9297
  • 70 بازدید

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.