تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

صدور اطلاعیه زرد هواشناسی اردبیل

  • کد خبر : 8941
  • 19 آذر 1402 - 12:45
صدور اطلاعیه زرد هواشناسی اردبیل
اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد شماره ۶۲ به رانندگان توصیه کرد هنگام گذر از جاده‌ها و محورهای کوهستانی این استان با احتیاط کامل حرکت کنند.
به گزارش آذردید؛

اداره کل هواشناسی استان اردبیل با صدور هشدار سطح زرد شماره ۶۲ به رانندگان توصیه کرد هنگام گذر از جاده‌ها و محورهای کوهستانی این استان با احتیاط کامل حرکت کنند.

در اطلاعیه اداره کل هواشناسی استان اردبیل که روز یکشنبه صادر شده ، پدیده‌های مورد انتظار فعالیت سامانه بارشی و سرد از اواخر وقت سه‌شنبه (۲۱ آذر) تا

بعدازظهر پنجشنبه (۲۳ آذرماه) پیش‌بینی شده است.

وزش تندبادهای موقتی ، بارش متناوب باران ، کاهش دمای هوا ، بارش برف (از اواخر وقت چهارشنبه تا بعدازظهر پنجشنبه ۲۳ آذر) و رخداد مه و کاهش دید افق در تمامی مناطق استان اردبیل از مخاطرات این سامانه جوی می‌باشد.

اداره کل هواشناسی استان اردبیل در این اطلاعیه از افزایش حجم رواناب و احتمال آبگرفتگی در برخی معابر عمومی ، احتمال لغزندگی معابر شهری بر اثر بارش برف ، لغزندگی جاده‌های مواصلاتی و گردنه‌های استان ، کاهش دید افقی به دلیل رخداد مه و بروز احتمال اختلال در عملیات پروازی فرودگاه‌های استان در مدت فعالیت سامانه خبر داده است.

این اداره کل همچنین بر لزوم احتیاط در تردد در جاده‌های کوهستانی استان به‌ویژه در گردنه‌های مناطق کوهستانی ، همراه داشتن تجهیزات زمستانی ، بازدید ضدیخ رادیاتور وسایط نقلیه و ماشین‌آلات کشاورزی جهت جلوگیری از خسارت یخبندان ، توقف عملیات عمرانی و ساختمانی در فضای باز ، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی و نیز اجتناب از فعالیت‌های کوهنوردی و صعود به ارتفاعات تاکید کرده است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8941
  • 85 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.