تاریخ : جمعه, ۵ مرداد , ۱۴۰۳

مطالبه گری با پشتوانه فکری چشم اندازی روشن در کاهش آسیب های اجتماعی

  • کد خبر : 11675
  • 07 خرداد 1403 - 7:20
مطالبه گری با پشتوانه فکری چشم اندازی روشن در کاهش آسیب های اجتماعی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در نشست دانشجویی با موضوع حقوق شهروندی ، مطالبه گری با پشتوانه فکری چشم اندازی روشن در کاهش آسیب های اجتماعی خبر داد.
به گزارش آذردید؛

جهانگیر جوانمرد در این نشست گفت: دانشجویان با اندیشه های نو و بنیاد های فکری تحقیق محور در موضوعات و بستر های آسیب زا می توانند با مطالبه گری از طریق نقد های سازنده چشم اندازی روشن در کاهش انحرافات و آسیب های اجتماعی ایجاد کنند.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اظهار داشت: دستگاه قضایی استان با اتخاذ رویکرد پیشگیرانه ، ضمن پذیرش تفکرات سازنده در ارایه راهکارها و پیشنهاد ها برای کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی از مراجع و نهاد های علمی از جمله دانشگاه ها انتظار دارد تا با پشتوانه فکری و تحقیقات علمی و پژوهشی ، هر گونه کاستی ها، کمبود ها و ضعف ها را با انتقاد سازنده از مسئولین نهاد ها و دستگاه های مرتبط مطالبه نمایند .
وی یاد آور شد؛ دستگاه قضایی نیز در انجام وظایف و رسالت های خود بعنوان دستگاه مطالبه گر مدافع حق و حقوق مردم بوده و همواره سعی کرده است تا حمایت های قضایی لازم را از نقد های سازنده و معقول و منطقی داشته باشد که می تواند گامی رو به جلو در پیشرفت و توسعه و کاهش مشکلات باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در ادامه با بیان جرائم اولویت دار و آمار میزان وقوع آن در جامعه ،اعتیاد، طلاق، سرقت،اختلافات ملکی را از جمله مهمترین آسیب های اجتماعی انست که نیازمند انجام کار تحقیقی و پژوهشی بیشتر در این زمینه است.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=11675
  • 29 بازدید

برچسب ها

نوشته‌های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.