تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

هشتمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان اردبیل برگزار شد

  • کد خبر : 9413
  • 02 دی 1402 - 12:25
هشتمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان اردبیل برگزار شد
هشتمین جلسه كميسيون نظارت مركز استان روز شنبه دوم دی ماه سال جاري به منظور رسيدگي به امور اصناف و سازمانهاي صنفي با حضور مدیر کل صنعت ، معدن و تجارت استان و ساير اعضاء در محل اداره کل صمت استان تشكيل گرديد.
به گزارش آذردید؛

مسعود ایرانی در هشتمین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان با تاکید بر اینکه متصدیان صنوف مختلف موظف به رعایت قوانین نظام صنفی هستند گفت: به منظور تنظیم بازار، کنترل قیمت ها و رعایت حقوق مصرف کنندگان، عمل به قوانین نظام صنفی از جمله، نصب برچسب و ارائه فاکتور برای واحدهای صنفی الزامی است و کلیه واحدهای صنفی بایستی اقدام به صدور فاکتور کنند و در صورت عدم رعایت این موارد منجر به تشکیل پرونده تخلف صنفی بر علیه متصدی آن واحد صنفی خواهد شد.

مهندس ایرانی تصریح کرد: عدم صدور صورت حساب مطابق فصل هشتم قانون نظام صنفی، یکی از تخلفاتی است که قانون صریحاً به آن اشاره نموده و برای آن ضمانت اجرا در نظر گرفته است.
وی در ادامه افزود: مطابق ماده ۶۶ قانون مذکور، عدم صدور صورت حساب، به معنای خودداری از صدور صورت حسابی است که باید مواردی از قبیل نام و نشانی واحد صنفی، تاریخ، مبلغ دریافتی، نوع و مشخصات کالای فروخته شده در آن درج گردد.

در ادامه اعضای جلسه در خصوص نرخ جدید خدمات آرایشگری زنانه، نمایشگاهداران خودرو و امداد خودرو شهرستان اردبیل،آخرین وضعیت ساماندهی واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب، بررسی روند برگزاری انتخابات هیئت مدیره و بازرس تحادیه‌های صنف تعمیرکاران لوازم خانگی، نانوایان و تاسیسات مکانیکی ساختمان شهرستان اردبیل از جمله مباحثی بودند که در این جلسه طرح شد و پس از بحث و تبادل نظر، یک سری مصوبات به تصویب اعضای حاضر در جلسه رسید .

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9413
  • 79 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.