تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

پیام فرماندار اردبیل به مناسبت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار

  • کد خبر : 8067
  • 24 آبان 1402 - 10:26
پیام فرماندار اردبیل به مناسبت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار
سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل طی پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت.
به گزارش آذردید؛

سید محمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل طی پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را تبریک گفت
متن پیام:
کتاب حاصل یافته‌های اندیشه‌ورزان و حامل چکیده عقلانیت، خردورزی، تدبر و تجربه اهل علم و معرفت است و چونان آیینه‌ای روشن، بخش اعظم ره‌آورد تمدن‌های ماندگار تاریخ را به نمایش می‌گذارد.
وجود کتابخانه‌های بزرگ در تمدن اسلامی و اهتمام مسلمانان به امر کتابداری و کتاب‌خوانی، گواه بارزی است که حکایت از دیرینگی این علقه نزد هم‌مسلکان ما دارد. آیات قرآن، فرمایشات حضرات معصومین (ع) و تأکیدات دانشمندان بزرگ ایران اسلامی، مفصل بسیار مهمی است که شرح آن مجال فراخ‌تری می‌طلبد و البته مقصود این نوشتار کوچک نیست.
کتاب ارزشمندترین آفریده بشر، پدیده‌ای باشکوه و ارزش و عنصری رشدآفرین و روشنگر در پهنه زندگی بشر است که نقطه آغاز رسالت و دعوت اسلامی پیامبر خوبی‌ها نیز بر مبنای آن شکل گرفته است.
از دیرباز کتابخوانی از دغدغه‌های اصلی فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و ضرورت جامعه امروز بدان، به کرات در فرمایشات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب تبلور یافته است. نهادینه‌شدن این فرهنگ و دامن‌گستری این امر مهم، همراهی و مشارکت تمامی نهاد‌ها و دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبد.
اینجانب ضمن گرامیداشت «سی و یکمین دوره هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار» (۲۳ تا ۳۰ آبان) با شعار «آینده خواندنی است»، این مناسبت را به ارباب قلم، نویسندگان، مترجمان، پدیدآورندگان، کتابداران و دست اندرکاران و تلاشگران عرصه کتاب و اندیشه تبریک عرض می‌کنم و از اهتمام کتابداران عزیز که خالصانه و بی‌هیاهو در کنج مقدس کتابخانه‌ها به ترویج این فرهنگ می‌کوشند، از عمق جان، قدردانی می‌نمایم.
همچنین، مراتب قدردانی خود را به نیکوکارانی تقدیم می‌کنم که در ساخت و تجهیز کتابخانه‌های عمومی پیشگام و راه‌گشا هستند.
امیدوارم با همت، تلاش، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری همه دست‌اندرکاران خدوم، شاهد رشد روزافزون شاخص‌های کتابخانه‌ای در دارالإرشاد باشیم؛ و من‌ا… التوفیق.

سید محمد اعتماد اعجازی
مشاور استاندار و فرماندار شهرستان اردبیل

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8067
  • 118 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.