تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

تشدید نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل

  • کد خبر : 9359
  • 30 آذر 1402 - 12:33
تشدید نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل
نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک از تشدید نظارت بر مشاورین املاک شهرستان اردبیل خبر داد.
به گزارش آذردید؛

جواد مینوئی نماینده دادگستری در حوزه نظارت و بازرسی بر مشاورین املاک از تشدید نظارت بر مشاورین املاک پس از بازرسی از مشاورین املاک اظهار کرد: بیشترین تخلفاتی که در این واحد ها به چشم می خورد پایین بودن سطح آگاهی حقوقی مشاورین املاک، نداشتن پروانه کسب و رعایت نکردن موارد حقوقی و کلیدی در تحریریه مبایعه نامه ها،خرید و فردش زمین های قراردادی فاقد تغییر کاربری زراعی، رعایت نکردن قانون پیش فروش ساختمان، فک پلمپ خودسرانه و عدم نصب پروانه کسب در داخل مشاور املاک،عدم نصب برچسب کیو آر(QR) و غیره می باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس قانون و دستورالعمل های ابلاغی واحدهایی که این موارد را رعایت نکنند، برابر مقررات با قاطعیت با آنها برخورد خواهد شد.

مینوئی افزود: مشاورین املاک باید آگاهی کامل بر قوانین حوزه تخصصی خود بویژه از لحاظ حقوقی داشته باشند و ضرورت آموزش و افزایش دانش حقوقی مشاورین این حوزه از اولویت برنامه های تدوینی معاونت اجتماعی و پیشگیری دادگستری می باشد.

وی ادامه داد: ضروریست که اتحادیه با همکاری و هماهنگی اداره ثبت زمینه شرکت مشاورین را در جلسات و کارگاههای مرتبط مهیا سازد، بگونه ای که جهت اخذ پروانه تخصصی گذراندن این دوره ها و کسب امتیاز لازم شرط اساسی باشد.

نماینده دادگستری تأکید کرد: مشاورین املاک بویژه مشاورینی که پروانه تخصصی دارند موارد اعلامی را به دقت و بطور هوشمندانه باید رعایت نمایند و افرادیکه متمایل به اخذ پروانه تخصصی باشند، می بایست ضمن شرکت در دوره های آموزشی مربوطه، شرایط لازم را احراز نمایند.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=9359
  • 40 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.