تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

راه‌گشایی برای رفع ۳۴ مانع حوزه تولید در استان اردبیل

  • کد خبر : 4875
  • 27 اسفند 1401 - 15:28
راه‌گشایی برای رفع ۳۴ مانع حوزه تولید در استان اردبیل
استاندار اردبیل با اشاره به تلاش‌های انجام شده در سالجاری در راستای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران از راه‌گشایی برای رفع ۳۴ مانع تولید در استان خبر داد.
به گزارش آذردید؛

حامد عاملی گفت: برخی از مدیران در استان بر اساس برنامه عمل کردند که شایسته قدردانی هستند، ولی در مجموع برای حفاظت و صیانت از حقوق مردم باید در برنامه‌ریزی‌ها تحول داشته باشیم.

استاندار اردبیل در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه در حوزه تولید و اقتصاد و حمایت از این بخش، اختلاف نظری در استان وجود ندارد، افزود: رئیس کل دادگستری استان، دادستان مرکز استان و دستگاه‌های نظارتی نیز در راستای کمک به حوزه تولید کمک کار هستند.

عاملی تصریح کرد: مدیران باید شجاعانه عمل و تصمیم‌گیری کنند، در قالب ظرفیت‌های قانونی حل مشکلات و موانع را تسریع کرده و با نگاه تحولی نسبت به جابجایی کارشناسان کم‌کار در زمینه خدمات‌رسانی به مردم اقدام کنند.

او در ادامه به پرداخت تسهیلات چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بانک‌ها به حوزه تولید و صنعت استان اشاره کرد و گفت: حمایت‌های لازم از طرح‌های مهم تولیدی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و گردشگری باید در اولویت قرار بگیرد.

استاندار اردبیل استفاده از دیگر ظرفیت‌های موجود برای جذب منابع به استان و بخش تولید را مورد تاکید قرار داد و افزود: ظرفیت تسهیلات اوراق گام از جمله این منابع است که بانک‌ها با همکاری اتاق بازرگانی می‌توانند با آموزش روند اخذ این تسهیلات سرمایه‌گذاران و واحد‌های تولیدی را یاری کنند.

عاملی بیان کرد: با توجه به اهمیت جذب منابع به استان در روند راهگشایی از مسائل تولید، در صورت مساعدت اتاق بازرگانی و بانک‌ها امکان جذب چهار تا پنج هزار میلیارد تومان از این محل نیز وجود دارد که می‌تواند تحول بزرگی در بخش تولید ایجاد کند.

او با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی و ایجاد تحول در رفع مشکلات از سوی مدیران استان اظهار کرد: با توجه به برگزاری رویداد گردشگری ۲۰۲۳ در استان لازم است همایش سرمایه‌گذاری در اردبیل برگزار و علاوه بر معرفی ظرفیت‌ها، آمادگی و فراهم کردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری نیز اعلام شود.

استاندار اردبیل بر لزوم استمرار ارتباط بخش خصوصی با بخش دولتی برای رفع مشکلات و تسریع در روند اجرا تاکید کرد و گفت: در این راستا طرح‌های دارای ۱۵۰ نفر اشتغال و بالاتر در اولویت قرار گرفته و حل مسائل آن‌ها تسریع شود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=4875
  • 66 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.