تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳

تفاهم‌نامه همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان بسیاری از اهداف فرهنگی و کتابخوانی را محقق می‌کند

  • کد خبر : 7552
  • 09 آبان 1402 - 11:25
تفاهم‌نامه همکاری دستگاه‌های فرهنگی استان بسیاری از اهداف فرهنگی و کتابخوانی را محقق می‌کند
  مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی همراه با شناسایی ظرفیت‌ها، بهره گیری از قدرت فضای مجازی و اجرای فعالیت‌های فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه داشته باشد.
به گزارش آذردید؛
برنامه‌های گرامیداشت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار در اردبیل  در نشستی با حضور مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری و مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل تشریح شد.

در این جلسه رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه گفت: توجه به مناطق حاشیه‌ای شهر و بازدید از امکانات فرهنگی و کتابخانه‌های این مناطق و همچنین اجرای طرح‌های فرهنگی می‌تواند بستر مناسبی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق مختلف ایجاد کند.

وی با اشاره به قدرت نفوذ فضای مجازی در بین مردم افزود: استفاده از این ظرفیت و بهره‌گیری از آن با ایجاد کتابخانه مجازی و معرفی کتاب در این فضا و دسترسی آسان به کتاب می‌تواند فرصت مغتنمی برای سوق دادن مردم به مطالعه و کتابخوانی فراهم کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل با تاکید بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری بین دستگاه‌های فرهنگی استان گفت: همکاری و تفاهم دستگاه‌های مختلف و نهادهای فرهنگی استان و اجرای برنامه‌های مشترک در طول سال می‌تواند افق وسیعی از اهداف پیش‌رو را محقق کند.

باقلاچی به نقش موثر مدیران و معلمان مدارس در ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه اشاره کرد و گفت: ارتقای آمار و غنی‌سازی کتابخانه‌های مدارس استان همراه با تجلیل از مدیران و معلمانی که نسبت به پیشبرد فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین دانش‌آموزان تلاش می‌کنند از گام‌های مهم در ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش‌آموزان است.

وی همچنین بر ضرورت تجلیل و قدردانی از خیرین حوزه کتاب و کتابخوانی تاکید کرد و گفت: استفاده از توان و ظرفیت خیرین در عرصه کتاب و کتابخوانی، وقف و هدیه کتاب برای استفاده در مناطق محروم می‌تواند به رفع نیازمندی امکانات فرهنگی مناطق محروم و کم برخوردار کمک کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل تصریح کرد: اجرای فعالیت‌های فرهنگی از جمله برگزاری جشنواره‌های کتابخوانی، معرفی و تقدیر از مسن‌ترین و خردسال‌ترین کتابخوان‌ها، دیدار با نویسندگان برجسته استان و معرفی کتاب و کارهای هنری فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی می‌تواند گامی مهم در نهادینه کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای جایگاه کتاب در جامعه باشد.

در بخش دیگر این جلسه پروانه رضاقلیزاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان از برنامه‌ریزی برای برگزاری هرچه‌باشکوه‌تر هفته کتاب در استان اردبیل خبر داد و گفت: برگزاری جشنواره کتابخوانی ویژه عشایر استان، افزایش تبلیغات محیطی در جهت معرفی تاثیرات مثبت مطالعه در جامعه، اجرای برنامه‌های مشارکتی با دستگاه‌های فرهنگی، برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های داستان نویسی و شعر با حضور مدرسان کشوری و برگزاری همایش تجلیل از فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار خواهد بود.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=7552
  • 65 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.