تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

امدادرسانی به ۱۸ حادثه‌دیده سیل در پارس‌آباد

  • کد خبر : 6910
  • 28 شهریور 1402 - 10:41
امدادرسانی به ۱۸ حادثه‌دیده سیل در پارس‌آباد
طبق اعلام مسئولان، بارش‌های سیل‌آسا در پارس‎آباد مغان ۱۸ نفر حادثه‌دیده داشت که توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی و سه باب منزل مسکونی نیز تخلیه شد.
به گزارش آذردید؛

با بارش باران اخیر در برخی از نقاط استان اردبیل خسارت به بار آورد؛ گزارش‌های دریافتی از شهرستان پارس‌آباد در شمال استان اردبیل حاکی از این است که آب‌گرفتگی معابر و منازل قصه تکراری است که بعد از وقوع بارش در برخی از نقاط این شهرستان اتفاق می‌افتد و همین امر سبب شده است، مردمی که تا دیروز در انتظار باران بودند امروز نگران از جاری‌شدن سیل باشند.

در بارش دیروز نیز، سیل و آب‌گرفتگی در شهر اولتان پارس‎آباد و خیابان‌های شهر پارس‌آباد از میدان امام حسین (ع)، جمهوری، شورا و شهید صدوقی گرفته تا میدان جانبازان و سی و پنج هکتاری و بیشتر اتفاق افتاد که دراین‌بین مردم دچار زحمت شدند برخی نیز خسارت مالی دیدند .

 

حمید قویدل مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان اردبیل همچنین در خصوص آخرین وضعیت سیل در پارس‌آباد گفته است: بارش‌های سیل‌آسا از شب گذشته مناطق مختلف استان اردبیل را نیز فراگرفته است به‌طوری‌که در برخی از مناطق شهرستان پارس‌آباد نیز شاهد آب‌گرفتگی معابر و منازل هستیم.

 

وی اذعان کرد: در پی گزارش‌های مردمی و آب‌گرفتگی معابر یک تیم عملیاتی نیز متشکل از یک تیم سیلاب و پنج نجاتگر، یک دستگاه خودروی امدادی، و یک پمپ لجن‌کش نیز جهت امدادرسانی به سطح شهرستان پارس‌آباد اعزام شد.

 

قویدل ادامه داد: این اتفاق ۱۸ نفر حادثه‌دیده داشت که توسط نجاتگران جمعیت هلال‌احمر امدادرسانی و سه باب منزل مسکونی نیز تخلیه شد.

 

آب‌گرفتگی معابر شاید دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد؛ اما برخی کارشناسان معتقدند که بعضی‌اوقات بعد از یک بارندگی شدید کوتاه‌مدت، در سطح حوضه آبریز و یا در یک قسمت اعظم از حوضه، بارندگی‎های خارج از فصل (مانند بارندگی‎های تابستانی) به دلیل اینکه در تابستان به دلیل جاری بودن رودخانه‌ها در حد کامل، گرم بودن خاک و اختفای هوای گرم مرطوب در حفره‎های خاک، باران شدید تابستانی نمی‎تواند در روزنه‎های خاک نفوذ کرده و سیل و طغیان به وجود می‎آید.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=6910
  • 70 بازدید

برچسب ها

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.