در دوماهه اول امسال شش نفر در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن به کام مرگ رفتند.
کاهش ناگهانی دما در برخی از روزها در بازه زمانی دوماهه و استفاده از وسایل گرمایشی غیر ایمن و غیر استاندارد ، باعث اینگونه حوادث تلخ و ناگوار در استان می شود و نیازمند فرهنگ سازی و آگاهی عمومی را می طلبد.
سرگیجه ، سردرد ، خواب آلودگی و بی حالی از مهمترین و شایع ترین علائم گازگرفتگی می باشند.
همچنین در ۱۲ ماهه سال (۱۴۰۱) تعداد ۴۰ نفر در استان اردبیل ، شامل ۲۷ مرد و ۱۳ زن جان خود را از دست داده بودند. بیشترین قربانیان گازگرفتگی سال ۱۴۰۱ ، مربوط به دی ماه و با ۱۴ مورد فوتی شامل ۱۱ مرد و ۳زن می باشد./

