تاریخ : یکشنبه, ۳۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

مشگین شهر میزبان شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان

  • کد خبر : 8450
  • 08 آذر 1402 - 12:05
مشگین شهر میزبان شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل از برگزاری شصت و هشتمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان در مشگین­‌شهر خبر داد.
به گزارش آذردید؛

امیر رجبی با بیان اینکه شهرستان مشگین شهر، روزهای دوم تاپنجم بهمن­‌ماه سال جاری، میزبان دوره شصت و هشتم جشنواره سینمای جوان ایران خواهد بود، افزود: در این رویداد مهم سینمایی، هنرمندان استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، لرستان، ایلام، کرمانشاه، زنجان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کردستان و اردبیل، آثار تولیدی خود را در بخش های فیلم و عکس به رقابت و نمایش خواهند گذاشت.

امیر رجبی با اعلام اینکه این جشنواره در راستای توزیع عادلانه برنامه های فرهنگی و هنری و با هدف معرفی و نمایش آثار تولیدی دفاتر انجمن سینمای جوان در شهرستان های این ۱۱استان کشور برگزار می شود، با اشاره به ظرفیت های فرهنگی، تاریخی، جغرافیایی و گردشگری شهرستان مشگین شهر، این جشنواره را فرصتی مغتنم برای تکریم هنرمندان عکاس و فیلمساز جوان کشور و معرفی بهتر خطه گل آذین مشگین شهر توسط،هنرمندان شرکت کننده در این جشنواره اعلام کرد و گفت: این جشنواره توسط انجمن سینمای جوانان ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با همراهی ها و حمایت های دستگاه های اجرایی شهرستان مشگین شهر برگزار می‌شود.

وی شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به‌عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی با رویکرد ایجاد تنوع و تکثر در انواع فیلم کوتاه از طریق تاکید بر ژانرهای سینمایی را از مهم ترین رسالت ها و اهداف بنیادین این جشنواره عنوان کرد و اظهار داشت: توجه به سینمای بومی و فیلم‌­های ژنریک در الویت انتخاب و داوری این دوره از جشنواره خواهند بود.

دبیر شصت و هشتمین جشنواره سینمای جوان با اعلام اینکه بخش فیلم این جشنواره شامل دو بخش مسابقه و جنبی است، افزود: بخش عکس جشنواره نیز در دو بخش عکاسی مستند و ذهن گرایانه با حضور هنرمندان این ۱۱استان کشور به صورت رقابتی برگزار می شود. امیر رجبی عکاسی مستند اجتماعی، مستند طبیعت، مستند معماری، مردم‌نگاری و عکاسی خبری را از بخش های عکاسی مستند عنوان کرد و گفت: در عکاسی ذهن‌گرایانه هم هنرمندان شدکت کننده در جشنواره آثار خود را با محورهای نگاه‌های خلاقانه ابداعی،عکس­‌های ترکیبی و فتو مونتاژ، چیدمان وصحنه‌­آرایی، هوش مصنوعی، پردازش­‌های دیجیتالی و بطور کلی عکس­‌های دستکاری شده به مسابقه و نمایش خواهند گذاشت.

وی با اعلام اینکه آثار فیلم سازان و عکاسان دفاتر انجمن سینمای جوان اردبیل و مشگین شهر و نمایندگی سینمای جوان پارس آباد هم در این رویداد حضور خواهند داشت، افزود: به منظور حضور تاثیرگذار و پررونق عکاسان و فیلم سازان اردبیلی با هماهنگی ها و رایزنی هایی که صورت گرفته است، برابر اعلام مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران، اعتبارات لازم برای فیلم سازان اردبیلی ثبت نام کننده در پیچینگ سینمای جوان در روزهای آتی تخصیص و به حساب این فیلم سازان واریز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل با تاکید براینکه همه‌ فیلم‌­سازان، هنرمندان، نهادها، سازمان‌های دولتی و تهیه‌کنندگان بخش خصوصی می توانند در این جشنواره شرکت کنند، تصریح کرد: ثبت‌نام و بارگذاری آثار در جشنواره فقط به شیوۀ اینترنتی امکان‌پذیر است،افزود: متقاضیان به شرکت در این جشنواره می توانند با مراجعه به سایت http://festival.iycs.ir/fa/ فرم تقاضای شرکت در جشنواره را تکمیل کرده و سپس فایل آثار خود را بارگذاری کنند.

وی آخرین مهلت ثبت نام و بارگذاری آثار: را دوم دی ماه سالجاری اعلام کرد و گفت: اعضای شورای سیاستگذاری، ستاد اجرایی و دبیران استاتی و شهرستانی این جشنواره به زودی معرفی خواهند شد.

وی با اعلام اینکه به اهتمام فرماندار مشگین شهر، جلسات هماهنگی همراهان و حامیان جشنواره در مشگین شهر برگزار شده است از آمادگی کامل شهرستان مشگین شهر برای میزبانی شایسته از این جشنواره خبر داد.

Print Friendly, PDF & Email
لینک کوتاه : https://azardid.ir/?p=8450
  • 55 بازدید

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

محدودیت زمانی فراتر رفت. لطفا یک بار دیگر کپچا را کامل کنید.